بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیرات ویتامین A برای کسانی که بویایی خود را از دست داده اند

یافته های جدید نشان داد ویتامین A نقشی تعیین کننده در بازسازی سلول های عصبی گیرنده بویایی دارد و می تواند حس بویایی بیمارانی که اختلال در این حس دارند را تا حد زیادی بهبود بخشد.

در مطالعه ای که اخیرا انجام شد، محققان آلمانی تاثیر مصرف ویتامین A بصورت موضعی را در بیمارانی که در دوران پس از عفونت قرار داشتند و نیز افرادی که دارای اختلالات بویایی بودند ارزیابی کردند.

در این مطالعه 170 بیمار در محدوده سنی 18 تا 70 سال ( با میانگین 52 سال) مورد بررسی قرار گرفتند. 46 بیمار تنها با روش های آموزش بویایی درمان شدند. 124 بیمار باقی مانده علاوه بر درمان با آموزش بویایی، ویتامین A موضعی نیز مصرف کردند.

 عملکرد حس بویایی در این افراد با استفاده از تست های معتبر ارزیابی شد و پارامترهایی همچون آستانه بو، تمایز بین بوها و شناسایی بوها در این افراد مورد سنجش قرار گرفت. مدت زمان درمان برای آموزش بویایی 12 هفته بود.

 افراد دریافت کننده ویتامین A نیز آن را بصورت موضعی و به مدت 8 هفته با دوز 10000IU در روز دریافت کردند. همچنین تست های پیگیری در حدود 10 ماه پس از اولین ارزیابی نیز انجام شد.

نتایج ارزیابی ها نشان داد که 37 درصد از بیماران درمان شده با ویتامین A بهبود بالینی چشمگیری نشان دادند در حالی که این آمار برای گروه کنترل 23 درصد بود.

این نتایج نشان دادمصرف ویتامین A آن هم به مدت تنها 2 ماه می تواند بیمارانی که دچار اختلالات شدید بویایی هستند را بهبود بخشد.

نتایج این تحقیق در تاریخ 22 آوریل 2017 در مجله European Archives of Oto-Rhino-Laryngology  به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Intranasal vitamin A is beneficial in post-infectious olfactory loss

Eur Arch Otorhinolaryngol, First Online: 22 April 2017. doi:10.1007/s00405-017-4576-x..

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد