بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

17 گیاه دارویی برای مبارزه با دیابت

 17 گیاه دارویی برای مبارزه با دیابت
افراد دیابتی می توانند با مطالعه این مقاله نه تنها با قدرت بیشتری با دیابت مبارزه کنند بلکه وعده های غذایی خود را متنوع تر و خشمزه تر نیز می کنند. دانستن مواد غذایی مفید برای مبارزه با دیابت می تواند محدودیت های غذایی افراد دیابتی را کمتر کند.

در این راه توجه به طبیعت و مواد غذایی گیاهی بسیار سودمند است. در این مقاله 17 گیاه دارویی مفید برای مبارزه با دیابت معرفی می شوند. تمام این گیاهان داری خواص ضددیابتی یا ضدالتهابی هستند.


1-ریحان

ریحان می تواند قند خون را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. در یک مطالعه علمی بر روی ادویه جات آشپزخانه ای مشخص شده است زردچوبه، رزماری، مرزنگوش، پونه کوهی و ریحان 5 گیاه دارویی نخست در زمینه محتوای فلاوانویید هستند.

2-بیلبری

بیلبری یا سیاه گیله کبود با نام علمی Vaccinium myrtillum گونه اروپایی بلوبری است. بیلبری حتی بیشتر از بلوبری دارای محتوی آنتوسیانین است. آنتوسیانین ها آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند با دیابت، التهاب و چربی خون مبارزه کنند و سلامت قلبی را بهبود بخشند.

3-بابونه

بابونه قند خون را کاهش می دهد و می تواند با خارج کردن قند از خون و ذخیره کردن آن در کبد از شدت بیماری دیابت کم کند.

4-دارچین

مطالعات علمی متعددی تایید کرده اند که دارچین قند خون را کاهش می دهد. دارچین حاوی ترکیباتی است که می تواند التهاب را کاهش داده و با کاهش کلسترول و بهبود متابولیسم به تنظیم وزن شما کمک کند.

5-زیره سبز

زیره می تواند قند و کلسترول خون را کاهش دهد. زیره همچنین تاثیر مثبتی بر مولکول هایی که در حین دیابت آسیب دیده اند  دارد.

6-قاصدک

گلها، برگ وریشه قاصدک دارای خواص متعدد جالبی است. از آن جمله می توان به کاهش فشار خون و بهبود سلامت کبد اشاره کرد. قاصدک به کاهش وزن نیز که معضل افراد دیابتی است کمک می کند.

7-شوید

تحقیقات جدید شوید را نیز در زمره گیاهان ضددیابتی قرار داده است. از جمله خواص جالب دیگر آن افزایش شیر در زنان است.

8-رازیانه

هم دانه ها و هم خود گیاه رازیانه دارای ترکیبات ضددیابت است. آنتول (Anethole)، یکی از ترکیبات موجود در رازیانه، می تواند فعالیت چندین عامل التهابی را مسدود کند و با سرطان مبارزه کند.

9-سیر

سیر برای سلامتی قلب شما و محافظت شما از سرطان مفید است. سیر همچنین خواص ضدالتهابی بی نظیری در سرکوب کردن فعالیت سیتوکینین هایی که دقیقا در دیابت فعال هستند، دارد.

10-زنجبیل

زنجبیل یک گیاه دارویی کامل برای مبارزه با دیابت و چربی خون بالا است چرا که از چند جنبه بر دیابت حمله می کند و نیز می تواند وزن را کاهش دهد.

یک تحقیق علمی نشان داده است افرادی که در روز 3 گرم زنجبیل به مدت 30 روز مصرف کرده اند کاهش چشمگیری در سطح قند خون، تری گلیسرید ها و کلسترول تجربه کردند.

11-نعناع

نعناع حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند با دیابت، بیماری های قلبی، افزایش سن و سرطان مبارزه کند.

12-زرماری

رزماری تنظیم کننده عملکرد قلب است و در درمان سندرم های متابولیکی بسیار سودمند است.ترکیب فعال موجود در رزماری، کارنوسول (carnosol)، بخوبی می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و در نتیجه می تواند با عوامل التهابی و سرطان مبارزه کند.

13-مریم گلی

مریم گلی با نام علمی Salvia officinalis حاوی آنتی اکسیدا نهایی است که می تواند با دیابت مبارزه کند.این گیاه حاوی مقدار زیادی از پلی فنول هاست و محتوای رزمارینیک اسید آن حتی از خود رزماری نیز بیشتر است.

14-شیرین برگ

شیرین برگ (Stevia rebaudiana) می تواند تاثیر مثبتی بر سطح قند خون و انسولین بعد از غذا (postprandial) داشته باشد.

15-ترخون

تحقیقت نشان می دهند ترخون می تواند مقاومت در برابر انسولین و پرخوری در افراد دیابتی را کاهش دهد.

16-آویشن

آویشن حاوی 75 ترکیب شیمیایی فعال ضددیابت در ساختار خود است.

17-زردچوبه

زردچوبه احتمالا بهترین گیاه دارویی برای پیشگیری از سرطان است. همچنین این ادویه یک گزینه مناسب برای مبارزه با دیابت است چرا که تحقیقات علمی خواص ضدالتهابی، ضدپیری، انتی اکسیدانی و... آن را تایید کرده اند. تمام این خواص به کورکومین موجود در آن مربوط می شود.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


17 Herbs And Spices That Fight Diabetes

www.prevention.com, by Alexa Fleckenstein, MD, for RodaleWellness.com October 7, 2015..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد