بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نکات جدید در خصوص اسید فولیک

اسید فولیک یکی از انواع ویتامین های خانواده B می باشد که به آن ویتامین B9 هم گفته می شود.اسید فولیک در حفظ و تولید سلول های جدید نقش غیر قابل انکاری دارد.
کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها: اسید فولیک نقش مهمی در ساخت و ترمیم DNA دارد و کمبود آن باعث بروز صدمات جدی به سلول ها شده که خود می تواند منجر به بروز سرطان شود.


سایر موارد مصرف:
برخی مطالعات نشان می دهد که رابطه مستقیمی میان کاهش سطح سرمی اسید فولیک خون و افسردگی وجود دارد. همچنین نشان داده شده است که مصرف اسید فولیک در تقویت حافظه نیز مؤثر است.


جلوگیری از کم خونی (آنمی) :

کم خونی کاهش تعداد گلبول های قرمز خون می باشد که دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. یکی از انواع کم خونی به دلیل کمبود اسید فولیک در بدن ایجاد می شود که به آن کم خونی فقر اسید فولیک گفته می شود. در این نوع کم خونی به دلیل آنکه در نبود اسید فولیک عملکرد DNA در ساخت گلبول های قرمز مختل شده است، گلبول های قرمز خون بیش از حد بزرگ شده و از شکل طبیعی خود خارج می شوند که به همین دلیل به آن آنمی مگالوبلاستیک نیز گفته می شود. این سلول ها ناپایدار بوده و به سرعت از بین می روند و فرد مبتلا به کم خونی می گردد.


حفظ سلامت جنین در دوران بارداری:

مصرف اسید فولیک در زنان حامله برای جلوگیری از بروز برخی ناهنجاری های مادرزادی از جمله نقص در لوله های عصبی جنین (Neural Tube Defects) مؤثر می باشد.


کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی وجلوگیری از بروز سکته:
هوموسیستئین یک اسیدآمینه طبیعی موجود در بدن انسان می باشد. مطالعات پزشکی جدید ، نشان داده است که افزایش سطح سرمی هوموسیستئین موجب آسیب سطوح داخلی عروق شده که خود باعث تشدید شرایط برای ایجاد لخته و انسداد عروقی و در نتیجه بروز سکته قلبی می گردد. آنچه در این خصوص قابل توجه است آن است که مصرف اسید فولیک باعث کاهش سطح سرمی هوموسیستئین می گردد. 

----------------------

منبع:سامانه مکمل شناسی به نقل از دارودرمان سپهر

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد