چطور با استفاده از تغذیه سطح کلسترول خود را کم کنیم؟

چطور با استفاده از تغذیه سطح کلسترول خود را کم کنیم؟
اگر در حال حاضر غذاهای زیر را مصرف می کنید تا کلسترول خون خود را به طور طبیعی پایین بیاورد، کار درستی انجام می دهد و این کار خوب را ادامه دهید! اما اگر تا الان این کار را نکرده اید، برای کاهش کلسترول به مصرف منابع غذایی زیر حتما توجه کنید:


1-جو

اگر شما به دنبال کاهش کلسترول هستید، یک راه کلیدی این است: به سادگی وعده غذایی صبحانه خود را تغییر دهید. تغییر صبحانه به دو وعده تشکیل شده از جو، می تواند کلسترول LDL (کلسترول بد) را تنها در 6 هفته به میزان 5/3  درصد کاهش دهد. ماده مغذی کلیدی در این زمینه بتا گلوکان است، ماده ای که در جو دوسر وجود دارد و LDL را جذب می کند و سپس از بدن شما دفع می کند.


2-آب انگور قرمز

آب انگور قرمز دارای فیبر بالاست و در کاهش کلسترول تاثیر بسزایی دارد. تحقیقات نشان داده اند افراد مصرف کننده آب انگور قرمز به اندازه 9 درصد کاهش در سطح کلسترول داشته اند.



3-ماهی سالمون (قزل آلا)


روغن های امگا 3 یکی از معجزات سلامتی طبیعی دنیا هستند و نشان داده شده است که از بیماری های قلبی، بیماری جنون و بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد این روغن ها نقش دیگری در سلامتی دارند: کاهش کلسترول. با توجه به تحقیقات دانشگاه لومیا لیندا، جایگزین کردن چربی های اشباع شده با امگا 3 مانند آنهایی که در ماهی آزاد، ساردین ها و شاه ماهی یافت می شود، می توانند کلسترول خوب را تا 4 درصد افزایش دهند.


4-آجیل

در یک مطالعه منتشر شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی، افرادی که 1/5  اونس گردو 6 روز در هفته به مدت 1 ماه خورده اند، میزان کلسترول بدن آنها را به میزان 5/4 درصد و کلسترول LDL به میزان 9/3 درصد کاهش یافت. بادام و آجیل های دیگر نیز تاثیر مثبتی در کاهش کلسترول دارند.


5-چای

در حالی که چای برای مبارزه با آنتی اکسیدان های سرطان زا شناخته شده است، یک دفاع عالی در برابر سطح کلسترول LDL بالا نیز است. بر اساس تحقیقات انجام شده در USDA، ثابت شده است که چای سیاه لیپید های خون را به اندازه 10 درصد با مصرف فقط تا 3 هفته کاهش می دهد. این یافته ها در مطالعه ای بزرگتر نشان داد که چگونه چای می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز کمک کند.


6-حبوبات

حبوبات واقعا برای قلب شما موثر هستند. محققان دانشگاه پلی تکنیک ایالتی آریزونا دریافتند که اضافه کردنن نصف فنجان لوبیا به سوپ باعث کاهش کلسترول کل، از جمله LDL، تا 8 درصد می شود. کلید این ماده غذایی برای کمک به  قلب سالم فراوانی فیبر است که سرعت و میزان جذب کلسترول از برخی از غذاها را کاهش می دهد.


7-شکلات


بله این آنتی اکسیدان قوی باعث ایجاد سطح HDL ( کلسترول خوب) کلسترول می شود. در مطالعه ای که در سال 2007 در AJCN منتشر شد، شرکت کنندگان که از پودر کاکائو مصرف کردند، سطح HDL را در طول 12 هفته 24 درصد افزایش دادند، در مقایسه با گروه کنترل که 5 درصد افزایش داشتند این مقدار قابل توجه است.


8-مارگارین یا کره گیاهی

تغییر سبک غذایی از کره حیوانی به مارگارین حاوی استرول های گیاهی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. استرول گیاهی ترکیباتی است که جذب کلسترول را کاهش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در AJCN نشان داد که زنان دارای رژیم غذایی گیاهی با استرول گیاهی قادر به کاهش کلسترول کل بدن نت 3/5 درصد  بودند.


9-سیر

سیر نیز جزء غذاهائی است که کلسترول را پایین می آورد. همچنین برای جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش فشار خون و محافظت در برابر عفونت موثر بوده است. سعی کنید 2 تا 4 حبه سیر تازه در روز بخورید.


10-روغن زیتون

این ابزار معمولی برای پخت و پز می تواند به سلامت شما کمک کند. روغن زیتون پر از اسیدهای چرب اشباع (MUFA) است که کلسترول LDL را کاهش می دهد. از آن برای تهیه سالاد خود، مرغ و ماهی و یا سبزیجات کبابی استفاده کنید.


11-اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی لوتئین است. لوتئین در حال حاضر برای محافظت از ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن، علت اصلی نابینایی، مشهور است. تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه نصف فنجان ماده غذایی حاوی لوتئین بدن را کاملا از حملات قلبی مصون نگه می دارد.


12-آووکادو

آووکادو منبع خوبی از اسیدهای چرب غیراشباع است که می تواند باعث افزایش کلسترول HDL و در کاهش LDL شود. این میوه جذاب بیشتر از سایر میوه ها کلسترول بتا سیتوسترول را جذب می کند.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Here's How To Lower Cholesterol Naturally With Food

www.prevention.com, by Stacey Colino December 22, 2014...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : کلسترول رژیم غذایی قلب فشار خون

پیشنهاد خواندنی

files-news-شارژ[6f468d049c59af5933dc63325dacf37c].jpg مشاهده
آیا مولتی ویتامین ها، انرژی بخش هستند؟