بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیر کمبود آهن بر تکامل اولیه مغز

تاثیر کمبود آهن بر تکامل اولیه مغز
آهن یک ریزمغذی بسیار مهم برای بدن است که علاوه بر اکسیژن رسانی به خون در فرایندهای پیچیده مهمی همچون تکامل مغزی، بلوغ آن و عملکرد مغز نقش بسیار مهمی دارد.

تحقیقات نشان می دهد در طول تکامل اولیه مغز، کمبود آهن می تواند مایلیناسیون و متابولیسم انتقال دهنده عصبی را تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه باعث تغییر در عملکرد مغز شود.

سیدروپنیای شدید (severe sideropenia) همراه با کم خونی ناشی از کمبود آهن (سیدرپنیک) شکل می گیرد. اولویت استفاده از آهن در سیستم هماتوپویتیک، حتی منجر به افزایش خطر ابتلا به اختلالات رشد و عملکرد مغز می شود.

در واقع، کمبود آهن تایید شده در دوره جنینی و شیرخواری باعث آسیب های دائمی در رفتارهای شناختی و اجتماعی و به طور کلی موفقیت های کسب شده در زندگی می شود.

 این نگرانی ها نشان می دهد که یک دوره بحرانی وجود دارد که در آن وجود مقدار کافی آهن در بدن پیش شرط بسیار مهم برای تکامل فرآیندهای پایه ای مغز است.

وجود تعداد زیادی از نوزادان مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن که به دلیل سوء تغذیه و یا بیماری های انگلی مبتلا شده اند نشان می دهد این مشکل یک موضوع پر اهمیت است.  بنابراین هم پیشگیری اولیه و  هم ثانویه کمبود آهن نقشی کلیدی در جلوگیری از بروز اختلالات ناشی از آن دارد.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Effects of Iron Deficiency on Early Brain Development

www.littledotapp.com, May 9, 2017...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد