بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نکات مهمی که در مورد سندرم خستگی مزمن باید بدانیم

نکات مهمی که در مورد سندرم خستگی مزمن باید بدانیم
تصور کنید آنقدر احساس بیش از حد خستگی دارید که به خارج شدن از رختخواب فکر نمی کنید، و فقط دوست دارید تنها باشید تا اینکه به سرکار بروید یا  وقتی با خانواده خود صرف کنید. حال این نوع خستگی فیزیکی را با درد شدید معده، درد مفاصل و ذهن آشفته ای که باعث می شود حتی خواندن یک کتاب یا تفکر را از شما بگیرد تلفیق کنید.

این اتفاقات برای بسیاری از کسانی است که به بیماری ای تحت  عنوان "سندرم خستگی مزمن" مبتلا هستند. این بیماران اغلب کمک ها یا پشتیبانی هایی کمی از سوی جامعه پزشکی یا از دوستان و خانواده آنها دریافت می کنند.

این بیماران وقتی از احساس خستگی شدید خود برای اطرافیان می گویند اغلب یک جواب ساده را می شنوند که نشان از عدم درک آنهاست: خیلی خب! من هم خیلی وقتها خسته می شود!

در این مقاله نکات مهمی که هر شخصی باید در مورد سندرم خستگی مزمن بداند آورده شده است:


1-این حالت یک بیماری است

متخصصان اعتقاد دارند باید همه توجیه شوند که سندرم خستگی مزمن یک بیماری است. این قضیه باعث می شود همه در برخورد با آن جدی تر باشند.


2- اغلب ناتوان کننده است


مشخصه این بیماری این است که فرد به دلیل کمبود شدید انرژی توانایی عملکردی خیلی پایینی پیدا می کند. بسیاری از افراد مبتلا به ناتوانی در کار و ناتوانی در حفظ روابط طبیعی هستند و حدود 25 درصد از افراد مبتلا به این بیماری در خانه یا رختخواب هستند.


3-این بیماری فراتر از خستگی مزمن است

به جز خستگی عمیق، درد و اختلالات شناختی از علائم این بیماری است.


4-تشخیص آن مشکل است

روش تشخیص این بیماری واقعا مشکل است. نخستین نشانه این است که فرد به مدت 6 ماه توانایی عملکردی نداشته باشد. پس از آن، می توان شروع به دنبال علائمی مانند درد شکم، درد مفاصل، مشکلات خواب و غیره کرد.


5-بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند اما نمی دانند

موسسه پزشکی (IOM) تخمین می زند تا 2/5 میلیون آمریکایی از این اختلال رنج می برند. اما حداقل 84 درصد  از آنها هنوز جزء افرادی هستند که تشخیص داده نشده اند. همچنین به نظر می رسد که زنان بیش از مردان تحت تاثیر قرار این بیماری قرار دارند.


6-ارتباط تنگاتنگی با التهاب و عفونت دارد

متخصصان هنوز دلایل این بیماری را کشف نکرده اند اما حدس میزنند که ارتباط این بیماری با انواع عفونت ها بسیار نزدیک است.
به عنوان مثال برخی اعتقاد دارند التهابات ویروسی ممکن است باعث شدیدتر شدن این بیماری شوند.


7-ابتلا به این بیماری ممکن است بصورت تناوبی باشد


این بیماری در بازه های زمانی مختلف ممکن است بروز کند. مثلا برخی زنان ممکن است مدتی دچار شده سپس خوب شوند اما مجددا با بروز علائم یائسگی دچار شوند.


8-اکثر پزشکان نیز متوجه آن نمی شوند


این بیماری در یک برنامه درسی پزشکی ارائه نمی شود به همین دلیل اکثر پزشکان اطلاعاتی از آن ندارند. بدیهی است که این می تواند کار را برای بیماران خستگی مزمن که در تلاش برای پیدا کردن پاسخ و درمان هستند  به شدت دشوار کند.


9-روش های درمانی برای آن وجود دارد اما هنوز هیچ کدام مورد تایید FDA نیستند


مطالعات دقیق و آزمایشهای بالینی بر روی مبتلایان به این سندرم نادر است به همین دلیل هیچ داروی مورد تایید FDA برای این بیماری وجود ندارد. برخی پزشکان فقط داروهای ضد درد را تجویز می کنند که مطمئنا این دارو برای درمان کل شرایط کافی نیست. برخی از داروهای ضد ویروسی و خود ایمنی جدید امیدوار کننده هستند که ممکن است برای این بیماری موثر باشند.


10-قدم زدن می تواند موثر باشد

بسیاری از بیماران مبتلا به این سندرم می آموزند که با کنترل دقیق و محدود کردن فعالیت خود کنترل این بیماری را در دست بگیرند. قدم زدن در این راه می تواند مفید باشد.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

12 Things No One Tells You About Chronic Fatigue Syndrome

www.prevention.com, by Markham Heid December 16, 2015...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصو


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد