بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

جدیدترین روش های گوارشی بررسی کم خونی ناشی از کمبود آهن

جدیدترین روش های گوارشی بررسی کم خونی ناشی از کمبود آهن
حدود 10 درصد از اوسوفاژوگاسترودوداندوسکوپی ها (oesophagogastroduodenoscopies) و کولونوسکوپی ها (colonoscopies) برای بررسی کم خونی ناشی از کمبود آهن انجام می شوند.

اوسوفاژوگاسترودوداندوسکوپی یا درون ‌بینی دستگاه گوارش بالایی یک روش اندسکوپی تشخیصی است که امکان مشاهده بخش بالایی دستگاه گوارش از دوازدهه را فراهم می ‌کند. اگرچه در این روش احتمال التهاب یا زخم  نای یا فارنژیت وجود دارد اما به دلیل اینکه اوسوفاگوگاسترودودایندوسکوپی نیازمند برش در سطح پوست نیست و همچنین به دلیل عدم نیاز به مسکن و بیهوشی در دسته روش ‌های با کمینه آسیب دسته‌ بندی می ‌شود.

پس ‌روده ‌بینی یا کولون ‌بینی یا کولونوسکوپی نیز معاینه و بررسی داخل پس ‌روده‌ (کولون) و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی با دستگاه پس ‌روده‌بین (کولونوسکوپ) را می ‌گویند. برای اینکار معمولاً ابتدا بیمار با مصرف مسهل یا تنقیه (انما) روده خویش را خالی می‌ کند. سپس با دستگاه کولونوسکوپ که لوله ‌ای شکل بوده و سر آن دوربینی دارد از راه مقعد وارد روده بزرگ می ‌شوند و به بررسی مخاط کولون و راست روده از نظر وجود زخم یا بدخیمی می ‌پردازند. اغلب دستگاه‌ های کولونوسکوپ امکان نمونه ‌برداری همزمان از مخاط روده و ضایعات مشکوک را به پزشک می ‌دهند.

بیشتر دستورالعمل های موجود در مورد بررسی کم خونی ناشی از کمبود آهن قبل از غربالگری CRC، اگرچه منجر به پیشرفت های چشمگیری در کیفیت کولونوسکوپی و سرعت انجام آن، و همچنین منجر به کاهش شیوع هلیکوباکتر پیلوری و افزایش استفاده از PPI (مهارکننده‌های پروتون پمپ) شده است، نیاز به بازنگری دارند.

همچنین روش های بررسی جدید همچون کولونوگرافی CT، انتروسکوپی و اندوسکوپی کپسولی نیز برای رزیابی کم خونی ناشی از کمبود آهن توسعه پیدا کرده اند.

در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان انگلیسی انجام شد، به روزترین روش های عملی بررسی کم خونی ناشی از کمبود آهن که مبتنی بر روش های گوارشی بود مرور شد.

این محققان بیان کردند امروزه پاتولوژی گوارشی دلیل شایع تری برای کم خونی ناشی از کمبود آهن نسبت به خونریزی دستگاه گوارشی فوقانی است.

نتایج این تحقیق در تاریخ 13 نوامبر 2017 در مجله Expert Review of Gastroenterology & Hepatology به چاپ رسید.





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد