بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

10 کاربرد جالب آلوئه ورا که ممکن است از آنها آگاه نباشید

10 کاربرد جالب آلوئه ورا که ممکن است  از آنها آگاه نباشید
آلوئه ورا، که با نام Aloe barbadensis نیز شناخته می شود، هزاران سال است که فرهنگ های مختلف در سراسر جهان استفاده شده است. در حالی که خاستگاه این گیاه جنوب آفریقا است، اما  ممکن است در قسمت های مختلف جهان رشد پیدا کند، همانطور که در مدیترانه و جنوب ایالات متحده این اتفاق افتاده است. استفاده های سنتی برای آلوئه ورا شامل آرام بخش برای سوختگی های ، مرطوب کننده پوست و درمان زخم های کوچک است.

بسیاری از ریزمغذی ها (بیش از 200 نوع مختلف مواد زیستی فعال) و مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی در این گیاه آسان برای نگهداری و در دسترس وجود دارد. به دلیل خواص چشمگیر آلوئه ورا، از آن در لوسیون، پماد، کرم ها، داروهای ضد آفتاب، و بسیاری از انواع دیگر لوازم آرایشی استفاده می شود. بسیاری از افراد حتی از آن برای درمان آکنه استفاده می کنند و این فقط موارد کوچکی از کاربردهای متعدد آلوئه وراست. بیایید نگاهی به برخی از کاربردهای جالب آلوئه ورا که ممکن است در مورد آن اطلاع نداشته باشید، بیندازیم.


1-آلوئه ورا از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند


سیستم ایمنی بدن شما نیاز به خون غنی از اکسیژن دارد. آلوئه ورا جذب مواد مغذی از روده را بیشتر می کند؛ این شامل جذب آهن نیز می شود. آهن، مولکول های اکسیژن آزاد را از ریه ها به تمام بدن حمل می کند و جذب آهن مناسب عامل اصلی حفظ سطح اکسیژن خون است.  

آلوئه ورا همچنین به عنوان یک ترکیب آداپتوژن عمل کرده و به حفظ سلول ها و بافت ها در تعادل کمک می کند. این باعث می شود که کار سیستم ایمنی بدن برای محافظت سلول ها از استرس اکسیداتیو و عوامل دیگر که عملکرد آنها را مختل می کند، آسان تر می شود.

آلوئه ورا منبع غنی از پلی ساکاریدها است. تحقیقات نشان می دهد که این قندهای پیچیده باعث بهبود کارایی سیستم ایمنی می شوند. آلوئه ورا همچنین غنی از آنتی اکسیدان ها است که سلول ها را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند.


2-آلوئه ورا باعث هضم عادی می شود

آلوئه ورا حاوی دو آنزیم آمیلاز و لیپاز است که به بهبود هضم طبیعی کمک می کند. این گیاه همچنین کمک می کند که معده سطوح اسید خود را متعادل نگه دارد تا محیط طبیعی روده تامین شود.

آلوئه ورا همچنین  حاوی آکمانان (Acemannan) است. این ترکیب پلی ساکاریدی دیگر است و پروبیوتیکی مناسب برای عملکرد روده است. تحقیقات دیویس در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد افرادی که آلوئه ورا مصرف می کردند توانایی جذب بهتر ویتامین های C و B12 را داشتند.


3- اختلالات گوارشی را کاهش می دهد

اختلالات گوارشی معمولی مانند باد، اسهال، یبوست و درد شکمی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما به دنبال یک راه حل طبیعی برای کاهش ناراحتی گوارشی خود هستید، ممکن است آلوئه ورا بتواند کمک کند. مطالعات نشان می دهد که باد، نفخ و ناراحتی در افرادی که مکمل های آلوئه ورا را به طور منظم مصرف کرده اند کاهش می یابد.


4-آلوئه ورا غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A، C، E، B12، و ریزمغذی های فولیک اسید، کولین، کلسیم، کروم، مس، سلنیوم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سدیم و روی می باشد که هر یک می تواند نقشی حیاتی در بدن داشته باشند.


5-آلوئه ورا منبع بسیار خوبی برای برخی آنزیم هاست

آلوئه ورا اغلب به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده نامیده می شود، زیرا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی، بیش از 200 ماده مغذی دیگر را نیز برای بدن فراهم می کند. این گیاه غنی از آنزیم های زیر است که از متابولیسم، عملکرد هورمونی، هضم و سم زدایی پشتیبانی می کنند:

•    آلیناز
•    آلکالین فسفاتاز
•    آمیلاز
•    Bradykinase
•    کربوکسی پپتیداز
•    کاتالاز
•    سلولاز
•    لیپاز
•    پراکسیداز


6-آلوئه ورا از عملکرد قلبی عروقی حمایت می کند

آلوئه ورا یک منبع غنی از ترکیبات گیاهی مفید به نام فیتواسترول است. فیتواسترول ها سطح طبیعی چربی را افزایش می دهند و از سلامت قلب و عروق حمایت می کنند. محققان با یک مطالعه پنج ساله بر روی 5000 بیمار مبتلا به بیماری های قلبی دریافتند افرادی که آلوئه ورا مصرف کرده اند وضعیت چربی و قند خونشان بهتر شده است.


7-آلوئه ورا سلامت دهان و دندان را افزایش می دهد

یک مطالعه که اخیرا انجام شد و شامل 345 شرکت کننده بود نشان داد ، آلوئه ورا دهانشویه ای موثر می سازد که از سلامت دندان ها و لثه های حمایت می کند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که ژل آلوئه ورا می تواند به مقاومت در برابر مخمر ها (مخمر برفک دهان) کمک کند.


8-آلوئه ورا مقاومت در برابر ارگانیسم های مضر را افزایش می دهد


برخی از گیاهان شامل انواع مختلفی از مواد شیمیایی و ترکیباتی هستند که به سرکوب ارگانیسم های مضر کمک می کنند. آلوئه ورا خود شامل 6 عامل ضد عفونی کننده مجزاست: لوپئول، اسید سالیسیلیک، اوره نیتروژن ، اسید سینامیک، فنل ها و گوگرد.


9-آلوئه ورا یک تسکین دهنده عالی است

آلوئه ورا و محصولات تهیه شده از آن برای کاهش تورم، قرمزی و سوزش های پوستی بسیار مفید است. یک دلیل برای خواص آرام بخش آن آنزیمی است که به نام برادیکیناز شناخته می شود که باعث می شود بافت آسیب دیده تسکین یابد.


10-آلوئه ورا ممکن است خواص ضدپیری هم داشته باشد

آلوئه ورا بیش از محو و مرطوب کننده است. این گیاه همچنین مزایای ضد پیری را نیز ممکن است ارائه دهد چرا که ظاهر چین و چروک را مرتفع می سازد. در یک مطالعه 30 زن بالای 45 سال یک مکمل ژل آلوئه ورا را به مدت 90 روز دریافت کردند. در پایان مطالعه، چین و چروک صورت تسکین یافته و پوست آنها سالم تر می شود.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


10 Aloe Vera Uses You Probably Didn’t Know About

www.globalhealingcenter.com, Published on April 14, ...




مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد