بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط ویتامین A با کبد و پوست چیست؟

ارتباط ویتامین A با کبد و پوست چیست؟
عملکرد کبد ما شگفت انگیز است. کبد به عنوان بزرگترین غده در بدن، حدود 1/5 لیتر خون را در دقیقه از طریق چهار لوب خود به جریان می اندازد. این خون به طور مداوم مواد شیمیایی ضروری را از طریق کبد حمل می کند به طوری که برای بدن این امکان را فراهم می کند که هزاران واکنش متابولیکی در تمام طول روز را انجام دهد.

مثل پوست، کبد به عنوان یکی از اعضای اصلی بدن ما عمل می کند، اما این اندام میزبان تعداد زیادی از فرآیندهای کلیدی دیگر نیز هست. برخی از این فرایندها عبارتند از تبدیل مواد مغذی از غذا و محیط زیست (مثل خورشید) به مواد شیمیایی که بدن می تواند برای سوخت و ساز و عملکرد خود استفاده کند.

کبد همچنین همه ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین A، D، E و K و همچنین ویتامین B12 و مواد معدنی مختلف از جمله روی، آهن، مس و منیزیم را ذخیره می کند. بسیاری از این مواد مغذی نه تنها نقش مهمی در سلامت کبد دارند، بلکه نقش مهمی در سلامت پوست ما ایفا می کنند. در اینجا، ما ویتامین A و نقش اصلی آن را برای سلامت کبد و پوست بررسی می کنیم.

در بدن ما ویتامین A نقش هایی در  رشد، بیان ژن، بینایی و دیگر عملکردهای سلولی را بازی می کند، در حالی که مولکول های پیش ساز آن - کاروتنوئیدها - می توانند به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل کنند. اسید رتینوئیک، یک مشتق از ویتامین A، سلول های نابالغ پوست به نام کراتینوسیت ها را به سلول های پوستی بالغ تبدیل می کند. هنگامی که کمبود ویتامین A در بدن ما وجود دارد، پوست ما می تواند بسیار خشک شود. بسیاری از متخصصین پوست برای سالهاست که از رتینوئید ها به صورت موضعی استفاده می کنند تا پوست های آسیب دیده را درمان کنند. با این تفاسیر، ویتامین A مورد نیاز بدن ما برای متابولیسم روزانه باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.

هر دو ویتامین A و کاروتنوئید ها از غذاها تامین شده و به ما مزایای تغذیه ای را ارائه می دهند. اصطلاح کاروتنوئید یک اصطلاح کلی شامل مولکول های مختلف رنگدانه در گیاهان است که رنگ های زرد، قرمز و نارنجی آنها را ارائه می دهد. این مولکول ها یا ترکیبات فیتو شیمیایی شامل آلفا کاروتن، بتا کاروتن و بتا کریپتوزانتین هستند که به عنوان ترکیبات پرو-ویتامین A در بدن ما عمل می کنند. لیکوپن یکی دیگر از کاروتنوئید ها است و ممکن است متابولیسم پرو-ویتامین A را داشته باشد.

مطالعات علمی فواید تک تک این کاروتنوییدها بر روی عملکرد پوست را نشان داده اند.


راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


The Liver and Vitamin A: What's It Got to Do with the Skin?

www.dermveda.com
..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.

توصیه مهم مکمل شناسی:
به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________






محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد