بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نقش ویتامین C در بیماری سپسیس یا گندخونی

نقش ویتامین C در بیماری سپسیس یا گندخونی
گَندخونی (sepsis) نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا می‌ گیرد و به دلیل عفونت پیش می ‌آید. علائم و نشانه ‌های این بیماری شامل تب، افزایش تپش قلب، افزایش میزان تنفس و سردرگمی می ‌باشند. همچنین علائم دیگری نیز وجود دارند که در ارتباط با عفونت ‌های خاصی از قبیل سرفه همراه با ذات ‌الریه یا ادرار کردن با درد به همراه عفونت کلیه هستند.

 در افراد بسیار پیر و خیلی جوان که سیستم ایمنی ضعیف دارند، ممکن است هیچ نشانه ‌ای از عفونت خاص و کاهش دمای بدن وجود نداشته باشد یا دمای بدن به جای دمای بالا در حالت طبیعی باشد.

گندخونی خیلی شدید نوعی بیماری است که باعث عملکرد ضعیف اندام یا جریان خون ناکافی می ‌شود. جریان خون ناکافی ممکن است با فشار خون پایین، لاکتات خون یا کم بودن خروجی ادرار همراه گردد.

شوک سپتیک نوعی فشار خون پایین است که به دلیل گونه ‌ای از گندخونی به وجود می‌آید و با وجود تزریق میزان مناسبی از مایعات درون‌ وریدی نیز بهبودی حاصل نمی ‌گردد.

محققان اخیرا جدیدترین دیدگاهها در مورد نقش ویتامین C در بیماری گندخونی را مرور کرده اند.

تحقیقات آنها نشان داد شوک سپتیک همچنان به عنوان یک عامل مهم مرگ و میر در بیمارانی که حال وخیم دارند باقی مانده است.

اگرچه تلاش محققان در مورد بررسی نقش مکمل های غذایی در شوک سپتیک با نتایج چندان موفقی همراه نبوده است، اما هنوز ویتامین ها را به عنوان یک گزینه درمانی مفید برای بیماران سپتیکی می تواند در نظر گرفت.

بطور ویژه، رژیم های غذایی حاوی ویتامین C به عنوان یک درمان کمکی موثر برای این بیماران اخیرا توجه ویژه ای را به خود معطوف کرده است.

شواهد علمی نیز تایید کرده اند که ویتامین C در مکانیسم های سلولی مرتبط با پاتوفیزیولوژی بیماری گندخونی نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند. اما اینکه آیا این شواهد می توانند استفاده درمانی ویتامین C برای بیماران مبتلا به گندخونی را توجیه کنند، هنوز قطعیت ندارد.


راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Vitamin C in sepsis

Current Opinion in Anesthesiology: Post Author Corrections: November 15, 2017...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور

______________________________





بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد