بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با فواید میخک برای سلامتی

آشنایی با فواید میخک برای سلامتی
میخک جوانه های گل خشک شده از درخت Syzygium aromaticum می باشد. در حالیکه این درخت بومی جزایر مالوکا اندونزی است، میخک در هند، تانزانیا، سریلانکا، برزیل و ماداگاسکار یافت می شود. برای بیش از 2000 سال، طب سنتی هند و چینی از اسانس میخک و گل میخک را به طور گسترده ای استفاده کرده است.

معامله گران عربی اولین بار در قرن چهارم میخک را به اروپا آورده اند. امروزه این گیاه دارویی در قفسه های ادویه فروشی و فروشگاه های مواد غذایی در سراسر جهان یافت می شوند و شواهد علمی رو به رشد از استفاده آنها به عنوان یک درمان طبیعی در برابر میکروارگانیسم های مضر حمایت می کند.


در این مقاله نگاهی به خواص جالب میخک خواهیم داشت:

1-میخک باعث مقاومت در برابر ارگانیسم های مضر می شود


میخک حاوی اوژنول (eugenol)، یک ترکیب شیمیایی قوی است که مزایای زیادی را به ارمغان می آورد و همچنین مسئول بوی متمایز میخک است. تحقیقات مکررا نشان داده است که میخک و اوژنول در ایجاد محیطی مقاوم در برابر ارگانیسم های مضر موثر هستند.


2-میخک دارای خواص آنتی اکسیدانی است



آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد موجب تخریب می شود که می تواند عملکرد سلولی را متوقف کند و سلامتی شما و احساس شما را تحت تاثیر قرار دهد. آنتی اکسیدان ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند و ادویه جات از میان بهترین منابع آنتی اکسیدان ها است. میخک حاوی ذخیره متمرکزی از آنتی اکسیدان ها است که باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی و پیری طبیعی و حمایت از عملکرد سلولی می شود.


3-میخک از سلامت گوارشی حمایت می کند

عصاره گل میخک می تواند باد و نفخ را کاهش دهد. فشار باد در معده را کاهش می دهد و به دفع بهتر مواد زاید کمک می کند. ممکن است ناراحتی معده را تسکین دهد و می تواند در برابر حالت تهوع، سکسکه و استفراغ موثر باشد.


4-میخک سلامت دهان را ارتقا می دهد

اسانس گل میخک که سلامت دندانها و لثه ها را ترغیب می کند یک درمان سنتی برای از بین بردن درد دندان و ناراحتی دهان است. با عملی شبیه به کپسایسین، اوژنول موجود در میخک حساسیت گیرنده هایی را که درد را ثبت می کنند را کاهش می دهد.


5-میخک قند خون را تنظیم می کند

در مطالعات حیوانی، میخک برای تنظیم قند خون طبیعی در موشها اثری مطلوب داشته است اما تحقیقات بیشتری در آزمایشات انسانی باید انجام شود. به نظر می رسد یکی از ترکیبات مهم در میخک از شکل گیری شکر طبیعی در کبد پشتیبانی می کند.


6-میخک برای حمایت از سلامت استخوان فوقالعاده است

در یک مطالعه، محققان دریافتند که اوژنول در میخک خشک باعث حفظ تراکم استخوان، کاهش از دست دادن استخوان و کاهش مقاومت کششی استخوان در موش می شود. این شواهد به عنوان یک کاتالیزور برای این ایده است که میخک ها ممکن است از سلامت طبیعی استخوان در انسان نیز حمایت کنند.  تحقیق بیشتر برای اعتبار این ایده ضروری است.



راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference

The Health Benefits of Cloves

www.globalhealingcenter.com, Published on April 1, 2013, Last Updated on December 4, 2015...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________





بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد