بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چه ریزمغذی هایی از پسوریازیس حمایت می کنند؟

چه ریزمغذی هایی از پسوریازیس حمایت می کنند؟
پسوریازیس (Psoriasis) یک بیماری التهابی خودایمنی است که می تواند روی پوست تاثیر بگذارد و همچنین ممکن است باعث آرتریت شود. اختلال در سیستم ایمنی بدن که با پسوریازیس اتفاق می افتد با درجه های مختلف التهاب همراه است. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی ممکن است در کاهش شدت پسوریازیس مفید باشد.

 بهبود سلامت از طریق درمان تغذیه ای نیز می تواند در کاهش شدت و طول شیوع پسوریازیس تاثیرگذار  باشد. از نقطه نظر طبیعی، دستیابی به شرایط  مطلوب جسمی باید با از بین بردن موانعی باشد که ما را در شرایط  بیماری نگه می دارد. بنابراین، تغذیه می تواند در دستیابی به سلامتی هر فرد کمک کند یا مانع بیماری شود. بنابراین برای درمان پسوریازیس نیز تاثیرات تغذیه ای باید در نظر گرفته شود.

در این مقاله ریزمغذی هایی که ممکن است در درمان پسوریازیس مفید باشند معرفی می شوند:


1-اسیدهای چرب امگا-3

استفاده از  اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی مانند ایکوزاپنتائوئیک اسید (EPA) و اسید داکوزاگزائوئیک اسید (DHA) ممکن است پاسخ التهابی را در ضایعات پوستی پسوریات کاهش دهد.  بازبینی سیستماتیک مطالعات بر روی EPA و مکمل DHA در بیماران مبتلا به پسوریازیک شواهد متوسطی را برای این مکمل ها به دست می دهد که منجر به بهبود نمرات پسوریازیس و شاخص شدت (PASI) شده است.  اگر چه دوزها در بین آزمایشات متفاوت بوده است، روغن های ماهی با اسید های چرب امگا 3 بالا می توانند برای درمان پسوریازیس مورد توجه قرار گیرند.


2-ویتامین D

بیماران مبتلا به پسوریازیس دارای سطح ویتامین D کمتر در سرم خود در مقایسه با همسالان سالم هستند. در یک بررسی بر روی 6 مطالعه جداگانه، کاهش معنیداری در نمرات PASI (مرتبط با کاهش شدت پسوریازیس) با مصرف مکمل های ویتامین D بدست آمد. یک متخصص بهداشت حرفه ای می تواند تعیین کند که آیا مکمل های ویتامین D ضروری است و می تواند درمان مناسب را کنترل کند یا خیر.


3-زردچوبه


به علت رنگ زرد روشن آن، زردچوبه ریشه گیاهی است که حاوی مولکول کورکومین است. به طور بالقوه، این ریشه از قرن ها برای درمان بیماری های پوستی استفاده شده است. اگر چه مطالعات انسانی بر روی مزایای کورکومین برای شرایط مختلف پوست صورت نمی پذیرد، اما زردچوبه به عنوان یک درمان کمکی هنوز هم می تواند مفید باشد. یک مطالعه کاهش قابل توجهی در PASI در بیماران تحت درمان با کورکومین (2 گرم/ روز) و استروئید موضعی در مقابل استروئید موضعی به تنهایی نشان داد. کورکومین همچنین با کاهش سطح سیگنال التهابی اینترلوکین 22 (IL-22) همراه است و ممکن است به کاهش التهاب در ضایعات پسوریازیس کمک کند.


4-ویتامین B12

بین میزان ویتامین B12 کم و میزان شیوع پلاک پسوریازیس ارتباط وجود دارد، اما در مطالعات هنوز شواهد مفیدی در تاثیر مکمل های B12 به عنوان یک درمان پسوریازیس بدست نیامده است. بنابراین، افزایش سطح B12 ممکن است در درمان احتمالی برای بیماران پسوریازیس با سطوح ناکافی این ویتامین مفید باشد.


5-سلنیوم

همانند ویتامین B12، در افراد مبتلا به سابقه پسوریازیس، سطح سلنیوم سرم پایین است، اما در هیچ مطالعه ای بهبود در نمرات PASI تنها با مکمل های سلنیوم به دست نیامده است. یک مطالعه ارتباطی بین شدت بیماری و کاهش سلنیوم برای افراد مبتلا به ضایعات مزمن پسوریازیس مشخص شده است. بنابراین، مکمل های آن ممکن است برای افرادی که سطوح پایین سلنیوم داشته و آن را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری مصرف کنند، مفید باشد.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر: Nutritional Support for Psoriasis


 

www.dermveda.com..






مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد