بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

10 مزیت شگفت انگیز اکیناسه برای حمایت از سلامتی

10 مزیت شگفت انگیز اکیناسه برای حمایت از سلامتی
اکیناسه یک گیاه کارا و مفید است که توسط مردم در سراسر جهان برای حفظ سلامتی استفاده می شود. هر قسمت از گیاه، از ریشه ها تا گلبرگ گل، سرشار از مواد مغذی حیاتی است. اصلی ترین شهرت آن به عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی است ، اما بسیاری از مردم از انواع اکیناسه به عنوان چای، یک مکمل یا حتی یک گیاه خام خوراکی استفاده می کنند. در اینجا، ما به ده روش شگفت انگیزی  اشاره می کنیم که اکیناسه می تواند سلامت شما را از طریق آنها حفظ کند.

مانند سایر گیاهان دارویی، مزایای سلامتی اکیناسه به ساختار متنوع مواد مغذی موجود در آن بستگی دارد که شامل پلی ساکارید ها، آلکیلامید ها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ویتامین C، سلنیوم و روی است.


1-افزایش کارایی سیستم ایمنی

اکیناسه می تواند تاثیر مهمی روی سیستم ایمنی داشته باشد؛ بیش از 14 آزمایش بالینی توانایی آن را برای افزایش سلامتی تأیید کرده است.  سایر مطالعات نیز نشان می دهد اکیناسه یکی از مکمل های موثر برای سلامتی فصلی است.


2-قرمزی و تورم را کاهش می دهد

تورم سیستمیک، قرمزی و ناراحتی در بدن می تواند منابع متعددی داشته باشد، از جمله رژیم غذایی نامنظم و ورزش شدید. مصرف اکیناسه یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی اسانس اکیناسه باشد می تواند به کاهش و تسکین تحریک بافت کمک کند.


3-سلامت سلول ها را افزایش می دهد

مصرف اکیناسه باعث سلامت سلول های محافظتی بدن شما می شود. بسیاری از ترکیبات اکیناسه از سلول های ایمنی حمایت می کنند و باعث رشد سلول های سالم می شوند.


4-نقل و انتقال اکسیژن را تسهیل می کند

اکیناسه ممکن است سطح اکسیژن را در خون افزایش دهد. اکیناسه تولید اریتروپویتین را در مغز استخوان افزایش می دهد. این به نوبه خود باعث تولید سلول های قرمز خون می شود و ظرفیت خون را برای حمل اکسیژن افزایش می دهد.


5-از سلامت دهان حمایت می کند

اکیناسه در ترکیب با سایر گیاهان مانند مریم گلی و اسطوخودوس مورد ارزیابی قرار گرفته و برای بهبود بد نفس کشیدن موثر بوده است. اعتقاد بر این است که این اثر تا حدی به دلیل توانایی اکیناسه برای خنثی کردن موجودات مضر است که باعث نفس بد می شوند.


6-کاهش ناراحتی فیزیکی

بومیان آمریکایی از اکیناسه برای کاهش درد استفاده می کردند. امروزه تحقیقات نشان داده اند که اکیناسه پتانسیل افزایش راحتی پس از عمل جراحی را دارد.


7-کمک به داشتن پوست سالم


مطالعات نشان دادند که اکیناسه به هیدراته شدن پوست کمک می کند و چین و چروک را کاهش می دهد.


8-سلامت سیستم تنفس فوقانی را ارتقا می دهد

اکیناسه یکی از بهترین گیاهان برای حفظ سلامت تنفسی فوقانی است، حتی در کودکان. یک مطالعه کنترل شده با دارونما نشان داد مسافران هواپیمائی که قرص اکیناسه را قبل و در طی پرواز مصرف کردند، مشکلات تنفسی کمتری را تجربه کردند.


9-آنتی اکسیدان فراهم می کند

اکیناسه منبع آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C، بتا کاروتن، فلاونوئیدها، سلنیوم و روی است. یک مطالعه نشان داد که تنتور اکیناسه دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به جینکوبیلوبا بود.


10-از افزایش سن طبیعی حمایت می کند

اگر چه تحقیقات انسان برای تایید بیشتر این موضوع لازم است، نتایج مطالعات حیوانی نشان می دهد که اکیناسه می تواند پتانسیل ضدپیری را ارائه دهد.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

10 Impressive Echinacea Benefits to Support Your Health

www.globalhealingcenter.com, ...





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد