بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

فواید روغن پونه برای سلامتی چیست؟

فواید روغن پونه برای سلامتی چیست؟
عصاره ای که از گیاه پونه (Origanum vulgare)، یک گیاه چند ساله از خانواده گیاه گل رز Lamiaceae استخراج می شود، دارای خواص متعددی است. با توجه به غلظت بالای آنتی اکسیدان ها، کارواکرول و دیگر ویتامین ها و مواد مغذی مهم، این عصاره فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. عصاره پونه می تواند از دستگاه گوارش، تنفس و سلامت پوست حمایت کند.

برخلاف برگ های خشک شده مورد استفاده در پخت و پز، عصاره ارگانیک پونه، در چند قطره غلیظ، دارای مزایای هم برگها و هم گل آن بطور همزمان است. تاثیرات مفید این عصاره بیشتر به علت کارواکرول است. بیش از پنجاه نوع مختلف پونه وجود دارد. گونه های مدیترانه ای پونه مانند، مانند آنهایی که در ترکیه رشد می کنند، بیشترین مقدار کارواکرول را دارند. این گونه ها عبارتند از Origanum heracleoticum و Origanum vulgare.

در این مقاله نگاهی به 9 مزیت روغن پونه کوهی برای سلامتی خواهد شد:


1-از بین بردن لکه های صورت و لب

بسیاری از مردم روغن پونه را بر روی لکه های صورت و لب خود اعمال می کنند و اعتقاد دارند این روغن باعث آرامش این لکه ها و بهبودی سریعتر می شود. تحقیقات همچنان در حال انجام است تا اعتبار این استفاده را دقیقا مشخص کند. کارواکرول ممکن است مقاومت در برابر ارگانیسم های مضر را که موجب ایجاد لکه های صورت می شوند، افزایش دهد.


2-کمک به نگهداری مواد غذایی

ادویه جات و گیاهانی مانند پونه دارای سابقه ای طولانی در حفظ و ایمنی مواد غذایی می باشند. بسیاری از انواع غذاها، به ویژه گوشت خام، پناهگاهی برای باکتری های مضر هستند. روغن پونه ممکن است به مقاومت در برابر موجودات مضر کمک کند. مطالعات نشان می دهد که روغن های مهم، از جمله پونه، وجود ارگانیسم ها در آب میوه های خراب  و گوشت مانده را متوقف می کنند.


3-تسکین ناراحتی عضلانی

پونه خود به شدت تسکین دهنده است و تحقیقات نشان می دهد که روغن آن ممکن است برای کاهش ناراحتی عضلانی مفید باشد. در یک مطالعه، کارواکرول به صورت خوراکی به موش ها تزریق شد. این مطالعه به این نتیجه رسید که کارواکرول در مقایسه با داروهای مخدر مزایای مشابهی دارد؛ در حالی که ایمن تر است.


4-افزایش تعادل روده ای

نگهداری تعادل مناسب باکتری های سالم در روده ها برای حمایت از سلامتی بسیار ضروری است. کلنی سالم فلور در روده هضم و ایمنی سیستم روده را افزایش می دهد. کارواکرول ممکن است با ایجاد تعادل مناسب بین باکتریهای خوب و باکتریهای بد در بهبود سلامت روده کمک کند.


5-کاهش مشکلات استخوان و مفاصل

تورم و قرمزی مفاصل یک بیماری ناراحت کننده است که بر روی بسیاری از افراد تاثیر می گذارد. مطالعات اولیه نشان می دهد که کارواکرول ممکن است برای استخوان ها و مفاصل آرامش بخش باشد.


6-مقاومت در برابر ارگانیسم های مضر

تحقیقات نشان داده است که کارواکرول ممکن است از پاسخ طبیعی بدن به مهاجمین سمی حمایت کند.


7-تعادل طبیعی مخمر را ایجاد می کند

مخمر و قارچ در همه جا، حتی بر روی و در بدن انسان وجود دارد؛ ریشه کن کردن کامل آنها غیرممکن است. با این حال، تعادل مناسب با کمک کارواکرول، مطلوب و قابل دستیابی است.


8-از سلامتی کبد حمایت می کند

مواد سمی در آب، غذا و حتی هوایی که ما نفس می کشیم وجود دارند. کارواکرول ممکن است از عملکرد نرمال کبد، ارگان سم زدایی بدن، حمایت کند.


9-افزایش کارایی سیستم ایمنی

روغن پونه از بسیاری از عوامل بحرانی حمایت می کند که در نهایت به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. خوردن یک رژیم سالم غنی از گیاهانی مانند پونه، باعث ایجاد محیط متعادل و سالم در بدن شما می شود.



راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference

9 Oregano Oil Benefits to Support Your Health Naturally

www.globalhealingcenter.com, Published on February 14, 2017, Last Updated on February 14, 2017..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________





بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد