بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کمبود ویتامین D و آهن در کودکان اروپایی

کمبود ویتامین D و آهن در کودکان اروپایی
کمبود آهن (ID) و کمبود ویتامین D، دو مورد از رایج ترین کمبودهای مواد مغذی در کودکان در سرتاسر جهان هستند و به دلیل تاثیرات بسیار زیاد این ریزمغذی ها بر سلامتی کودکان، کمبود آنها در دوران کودکی بار سنگینی را بر سلامتی کودکان در دنیا تحمیل می کند.

 بر خلاف کودکان کشورهای در حال توسعه که در آنها کمبود ریزمغذی ها اغلب به دلیل کم بودن منابع غذایی برای مصرف آنهاست، کمبود ریزمغذی ها در کودکان اروپایی بیشتر مربوط به کیفیت رژیم غذایی آنهاست و نه میزان مصرف مواد غذایی مورد نیاز کودکان.

 اما اینکه به چه میزان وضعیت آهن و ویتامین D در کودکان اروپای غربی تحت تأثیر قرار گرفته است و چگونه می توان این وضعیت را بهبود بخشید، هنوز ناشناخته بوده است. یافتن پاسخی برای این موضوعات  می تواند باعث توسعه راهبردهای پیشگیرانه برای این کودکان شود.

در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان اروپایی انجام شد، وضعیت کمبود ویتامین D و آهن در کودکان اروپایی، روشهای تشخیص و نیز روش های پیشگیری از آنها مورد مطالعه قرار گرفت.

 این مطالعه سه موضوع را مورد بررسی قرار داد: تست های تشخیصی برای ارزیابی وضعیت آهن، جنبه های اپیدمیولوژیک کمبود آهن و کمبود ویتامین D در کودکان و گروه های مختلف کودکان مبتلا به کمبود آن و در نهایت اثر یک فرمول کودکی غنی شده با مواد مغذی به عنوان یک استراتژی برای جلوگیری از کمبود ویتامین D و آهن در کودکان جوان که در غرب اروپا زندگی می کنند.

در نهایت، این گروه نشان دادند که یک فرمولاسیون کودک غنی از ریز مغذی، وضعیت آهن را اصلاح کرده و وضعیت ویتامین D در کودکان نوپای زندگی در غرب اروپا را بهبود می بخشد.

این مطالعه بصورت یک پایان نامه دکتری در دانشگاه آمستردادم انجام شده است و نتایج آن اخیرا منتشر شد.


راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference


Iron and vitamin D deficiency in children living in Western-Europe

Award date 27 October 2017, Faculty of Medicine (AMC-UvA)..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________





پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد