بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا واقعا مصرف سیر در کاهش ابتلا به سرطان موثر است؟

آیا واقعا مصرف سیر در کاهش ابتلا به سرطان موثر است؟

آیا پژوهش ها ثابت کرده که مصرف سیر در کاهش ابتلا به سرطان موثر است؟ یا یک اعتقاد شایع ولی فاقد مبانی علمی است

مطالعات جمعیتی متعدد ارتباط بین افزایش مصرف سیر و کاهش خطر برخی از سرطان ها، از جمله سرطان های معده، روده بزرگ، مری، پانکراس و پستان را نشان می دهد.


مطالعات جمعیتی، مطالعات چندمرحله ای گروه های جمعیتی است که علت، بروز یا گسترش بیماری و همچنین تاثیر مداخلات مربوط به سلامت، مصرف غذا و تغذیه یا اثرات محیطی را بررسی می کنند.


 تجزیه و تحلیل داده ها از هفت مطالعه جمعیت نشان داد که هرچه مقدار بیشتری سیر خام و پخته شده مصرف شود، خطر ابتلا به سرطان معده و سرطان کولورکتال کاهش می یابد.


در مطالعه دیگری که  شامل مردان و زنان از 10 کشور مختلف است نشان داده شد که مصرف بیش از حد پیاز و سیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط دارد.


مطالعه زنان آیووا یک مطالعه آینده نگر در مورد اینکه آیا رژیم غذایی، توزیع چربی بدن و سایر عوامل خطر مرتبط با ابتلا به سرطان در زنان مسن تر است یا خیر


یافته های مطالعه نشان داد که ارتباط قوی بین مصرف سیر و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد. زنانی که بیشترین مقدار سیر را مصرف می کنند 50 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون دیستال را در مقایسه با زنانی که کمترین میزان مصرف سیر را داشتند.


مطالعات متعددی در مورد چگونگی مصرف سیر و خطر ابتلا به سرطان انجام شده است. در یک تحقیق، محققان دریافتند مصرف مکرر سیر و انواع مختلف پیاز و پیازچه با کاهش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش و معده همراه است و هرچه میزان مصرف بیشتر باشد خطر ابتلا نیز کاهش می یابد.


به همین ترتیب، در مطالعه دیگری، مصرف سبزیجات علفی، به ویژه سیر و پیاز، با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده مرتبط بود.
در مطالعه سوم، مصرف بیشتر سبزیجات علفی (بیش از 10 گرم در روز در مقابل کمتر از 2/2 گرم در روز)، به ویژه سیر و پیازچه، با کاهش 50 درصد در خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه بود.


مشاهدات همچنین نشان می دهد که افزایش مصرف سیر باعث کاهش خطر سرطان پانکراس می شود. مطالعه ای که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام شد نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پانکراس در افرادی که مقادیر بیشتری سیر را در مقایسه با افرادی که مقادیر کمتری مصرف می کردند، 54 درصد پایین تر بود .


علاوه بر این مطالعه در فرانسه نشان داد هرچه مصرف سیر افزایش یابد با کاهش قابل توجهی در خطر سرطان پستان همراه است. پس از بررسی کل مصرف کالری و دیگر عوامل خطر ساز، خطر ابتلا به سرطان پستان در افرادی که مقدار بیشتری فیبر، سیر و پیاز مصرف می کنند کاهش می یابد.


تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/وحید

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد