بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

پیشگویی ناباروری در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

پیشگویی ناباروری در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک
سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال پیچیده ژنتیکی غدد درون ریز  در زنان است که در سراسر جهان با علل ناشناخته شیوع پیدا کرده است. این سندرم  با علائمی شامل اختلال تخمدان، هیپرآندروژنیسم و تخمدان های پلی کیستیک قابل شناسایی می باشد.

خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی عروقی در سالهای بعد از ابتلا  به سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان افزایش می یابد. با این وجود، تغییرات مخصوص تخمدان در بیان ژن زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند و مبتلا یا غیر مبتلا به مقاومت در برابر انسولین هستند هنوز شناخته نشده است.

از طرفی،  ناهنجاری های مولکولی در یک سلول از یک لایه فولیکول تخمدان (theca ) ، تخمک (اووسیت) و سلول های گرانولوزا در زنان مبتلا  سندرم تخمدان پلی کیستیک پیش از این توصیف شده است. با این حال ارتباط مولکولی رایجی که در توسعه سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش دارد هنوز شناخته نشده است.

در مطالعه اخیر که توسط یک محقق هندی انجام شد، پروفایل های بیان ژن در سلول ها یگرانولوز در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با یا بدون مقاومت انسولین با یکدیگر مقایسه شد.

علاوه بر این، هدف این مطالعه این بود که نقایص رایج در یک سلول از یک لایه فولیکول تخمدان(theca ) ، تخمک (اووسیت) و سلول های گرانولوزا زنان مبتلا به  سندرم تخمدان پلی کیستیک کشف شده و رابطه بین
ژن های حساس به سندرم تخمدان پلی کیستیک و نرخ تخمک گذاری در زنان مبتلا سندرم بررسی ارزیابی گردد.
در این مطالعه، سلول های انسانی گرانولوزا از  20 فرد نرمال  و 45 زن مبتلا  به سندرم تخمدان پلی کیستیک برای انجام IVFجدا شدند  و بیان ژن ها در آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

تجزیه و تحلیل کل ژنوم سلولهای گرانولوزا گنادوتروپین در سندرم تخمدان پلی کیستیک حالت  مقاومت به انسولین یا عدم مقاومت به انسولین تفاوت معنی داری در بروز دیابت ، التهاب و بیماری های مرتبط با بیماری قلبی عروقی نشان داد.

در یک سلول از یک لایه فولیکول تخمدان(theca ) ، تخمک (اووسیت) و سلول های گرانولوزا در زنان مبتلا  به سندرم تخمدان پلی کیستیک مقایسه شدند و یک مجموعه مشترک از ژن ها شناسایی شدند.

تأثیر این داده های ترجمه شده  منجر به توسعه یک مجموعه  ژنی گردید  که می تواند پیش بینی ناباروری در زنان میتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک را تسهیل کند.

 پرفایل های بیان ژن های سلولهای گرانولوزا تحریک شده در زنان سندرم تخمدان پلی کیستیک با مقاومت به انسولین (PCOS-IR) و بدون مقاومت به انسولین (PCOS non-IR) تفاوت های مولکولی را نشان می دهند.

به نظر می رسد که این ژن ها ممکن است نقش مهمی در توقف رشد فولیکولی و اختلالات متابولیک در زنان سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشند.

نقایص ذاتی در برخی از ژن های مرتبط با  مسیرهای متابولیسم ممکن در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند  منجر به ناباروری و در نتیجه میزان پایین تخمک گذاری حتی پس از درمان IVF گردد.

بنابراین یافته های  این مطالعه بسیار مهم  ودارای اثرات بالینی است.

این مطالعه در بخش بیوتکنولوژی دانشگاه دهلی هند انجام گرفت و در سال 2016 در مجله Int J Fertil Steril به چاپ رسید.







مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد