بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سلامت جنسی: تاثیر زندگی اسلامی بر سلامت باروری

سلامت جنسی: تاثیر زندگی اسلامی بر سلامت باروری
سبک زندگی به معنی روش مخصوص زندگی هر فرد، گروه یا جامعه است که باعث ایجاد یک هویت فردی یا اجتماعی برای انسان می شود.

دین اسلام به عنوان یک مذهب ماندگار، نگاه وسیعی یه جنبه های مختلف زندگی انسانی داشته و سبک ویژه و منحصر به فردی از زندگی را پیشنهاد می دهد.

یکی از جنبه های مهم سنجش یک مکتب یا دین میزان تاثیرگذاری آن در مدیریت زندگی انسان در جامعه است. رعایت تمام آموزه های اسلامی برای انسان علاوه بر سعادت اخروی، منجر به رستگاری، سلامتی و موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی او نیز خواهد شد (آیه 134 از سوره چهارم قرآن).

از آنجایی که اسلام سلامتی را به عنوان یک نیاز اساسی و به عنوان تضمینی برای بقاء نسل های بشر در نظر می گیرد، راهکارهای مختلفی برای دست یابی و حفظ این نیاز اساسی ارائه می کند.

در آموزه های اسلامی ما با دهها توصیه در مورد تغذیه، روابط جنسی، باروری و بارداری و موضوعات مشابه دیگر روبرو هستیم. بررسی این آموزه ها نشان می دهد که انجام دقیق آنها منجر به سلامتی روحی و جسمی خانواده و جامعه خواهد شد.

در اسلام غریزه جنسی یک هدیه فطری و مادرزادی است که توسط خداوند قادر متعال در وجود انسان گذاشته شده است (آیه 189 از سوره 7 قرآن). همچنین اسلام اعتقاد دارد ازدواج بهترین راه برای کنترل این غریزه است (آیه 67 و 68 سوره 25 قرآن). با مقایسه این آموزه ها با آنچه که در جامع دیگر آموزش داده می شود می توان دریافت که آموزه های اسلام بسیار جامع و کامل هستند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان ایرانی انجام شد، تلاش شد تا براساس آموزه های قرآنی و احادیث ارتباط بین آموزه های دینی و سلامتی باروری در اسلام بررسی شود.

نتایج این تحقیق نشان داد که روابط جنسی و عشق در آموزه های اسلامی نه تنها تناقضی با روحیه اعتقادی ندارد بلکه این قضیه کاملا متعلق به آداب و رسوم و شخصیت انسانی است. بارداری و شیر دادن آنچنان موضوع مهمی در اسلام است که پیامبر اکرم می گوید: زمانی که یک زن باردار است همانند یک فرد روزه دار شب زنده دار است که در حال مبارزه با جسم خود بوده و کاملا توانا در درک خداوند است.

همچنین سفارش های بسیار زیادی در قرآن در مورد مصرف غذاهای سالم و مشروع، رفتار مادران در هنگام شیردهی و تاکید بر استفاده از شیر مادر و زمان شیر دادن وجود دارد.

بنابراین به نظر می رسد قرآن و احادیث بهترین و موثرترین روش ها در مورد سلامتی جنسی و باروری را ارائه می دهد و از این طریق می تواند سلامتی مادر و کودک را تضمین کند.

این مطالعه در سال 2016 در مجله Int J Fertil Steril به چاپ رسید.


منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

The Influence of Islamic Life on Fertility Health

Int J Fertil Steril, Vol 10, Suppl 1, Summer 2016, 72...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، بارداری، باروری، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد