بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط کمبود ویتامین C با نوعی از اختلال پوستی

ارتباط کمبود ویتامین C با نوعی از اختلال پوستی
مطالعات جدید نشان می دهد کمبود ویتامین C در بدن می تواند منجر به اختلالات پوستی در بزرگسالان شود.

خونریزی لثه و مشکلات دندانپزشکی در حین اختلال اسکوربوت (یک بیماری است که در اثر کمبود ویتامین C، که در سنتز و ساخت کلاژن نقش دارد، به وجود می ‌آید) مشکلی است که بسیاری از افراد دارای کمبود ویتامین C با آن روبرو هستند و در تحقیقات نیز خیلی مورد توجه قرار می گیرد.

اما اینکه هیپویتامینوز C یا کمبود ویتامین C به شکل ویژه فقط منجر به اختلالات پوستی شود تا حدودی غیرمرسوم بوده است. اما اخیرا این مورد در یک مطالعه مشاهده شده است.

شیوع این اختلالات پوستی با افزایش سن و مرتبط با کاهش ریزجریان های خونی در پوست افزایش یافته و منجر به اختلالات تروفیک (trophic disorders) می شود که در اند ام های پوست بزرگسالان مشاهده می شود.

در تحقیقی که اخیرا توسط محققان ساحل عاجی انجام شد، با بررسی انجام شده بر روی اندام های پوستی یک فرد بزرگسال برخی ضایعات پوستی در این فرد مشاهده شد.

آزمایش های تکمیلی متنوعی که برای تشخیص فرضیه های مختلف در مورد این اختلال پوستی انجام شد کمک کرد تا برخی شرایط دیگر از جمله امبولیسم کلسترول، واسکولیت سیستماتیک و سطح ویتامین C پایین نیز در این فرد تشخیص داده شود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که این اختلالات پوستی پس از 2 هفته از مصرف مکمل های ویتامین C خوراکی ناپدید می شوند. این مشاهده نشان داد این نوع اختلال پوستی با کمبود ویتامین C در ارتباط بوده است.

نتایج این تحقیق در ماه مارس 2017 در مجله African Journal of Internal Medicine به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Vitamin C deficiency and purpuric hyperkeratotic skin lesions in the elderly: What relationship? A clinical case report

African Journal of Internal Medicine ISSN 2326-7283 Vol. 5 (5), pp. 428-432, May, 2017...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید


______________________________

کلید واژه ها

مکمل غذایی، ویتامین C، پوست، اختلال پوستی، اسکوربوت، واسکولیت، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد