بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

شیوع کمبود فولات و ویتامین B12 در میان نوجوانان

شیوع کمبود فولات و ویتامین B12 در میان نوجوانان
کمبود ریزمغذی ها یکی از شایع ترین اختلالات سلامتی است که در سرتاسر دنیا و برای جمعیت جوامع مختلف مشاهده می شود.

کمبود ویتامین B12 در بدن منجر به کم خونی مگالوبلاستیک می شود و از طرفی تشخیص کمبود ویتامین B12 از کمبود فولات در بدن تا اندازه ای مشکل می باشد.

در مطالعه ای که اخیرا توسط یک محقق هندی انجام شد، شیوع کمبود فولات و ویتامین B12 در میان نوجوانان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این مطالعه بررسی هایی بر روی 373 فرد نوجوان در سنین 11 تا 18 سالگی انجام شد. 110 نفر از این افراد در وضعیت اجتماعی-اقتصادی خوب، 118 نفر در طبقه متوسط و 145 نفر در وضعیت اجتماعی-اقتصادی ضعیف بودند.

نمونه های خونی از این افراد گرفته شده و وضعیت فولات و ویتامین B12 در آنها اندازه گیری شد. سطح کمتر از 3 نانوگرم بر میلی لیتر فولات و سطح کمتر از 200 پیکوگرم بر میلی لیتر ویتامین B12 به عنوان حد کمبود برای این ریزمغذی ها در نظر گرفته شد.

نتایج بدست آمده نشان داد، در مجموع، 40/2 درصد از این نوجوانان مبتلا به کمبود فولات و 72/7 درصد از آنها مبتلا به کمبود ویتامین B12 هستند.

این نتایج نشان می دهد که کمبود فولات و ویتامین B12 در میان نوجوانان بسیار شایع و نگران کننده است. بر این اساس نظارت بیشتر بر وضعیت تغذیه ای نوجوانان و نیز غربالگری مداوم وضعیت ریزمغذی ها در آنها باید بیشتر مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

نتایج این مطالعه به تازگی در مجله International Journal of Contemporary Medical Research به چاپ رسید.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Incidence of Vitamin B12 and Folate Deficiency amongst Adolscents

International Journal of Contemporary Medical Research 2017;4(8):1755-1757...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، فولات، ویتامین B12، غربالگری، اختلالات سلامتی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد