بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

وضعیت ویتامین C با نشانگرهای متابولیکی و رفتار شناختی در ارتباط است

وضعیت ویتامین C با نشانگرهای متابولیکی و رفتار شناختی در ارتباط است
در مطالعه ای که به تازگی توسط محققانی از نیوزلند انجام شد، ارزیابی کاملی بر وضعیت سلامتی و غذایی تعداد زیادی از افراد میانسال انجام شد.

در این مطالعه غلظت ویتامین C در پلاسمای افراد در حالت ناشتا و مصرف ویتامین C از طریق رژیم غذایی در بزرگسالانی که در محدوده سنی 50 سال قرار داشتند اندازه گیری شد.

نتایج بدست آمده نشان داد میانگین غلظت ویتامین C در پلاسمای این افراد 44/2 میکرومول بر لیتر است. بر این اساس مشخص شد که 62 درصد از افراد بررسی شده دارای سطح ناکافی از ویتامین C در پلاسمای خود هستند (کمتر از 50 میکرومول بر لیتر)، 13 درصد از آنها دارای کمبود ویتامین C (کمتر از 23 میکرومول بر لیتر) و 2/4 درصد از افراد نیز داری کمبود شدید ویتامین C بودند (کمتر از 11 میکرومول بر لیتر).

همچنین نتایج نشان داد که مردان میانگین غلظت ویتامین C کمتری نسبت به زنان دارند و درصد کمبود ویتامین C و سطح ناکافی آن در آنها بیشتر است.

بررسی های این گروه نشان داد که شیوع کمبود ویتامین C در افرادی که وضعیت اقتصادی-اجتماعی ضعیف تری دارند و نیز افرادی که به تازگی سیگاری شده اند بیشتر است.

بزرگسالانی که سطح بالاتری از ویتامین C داشتند دارای وزن، MBI و دور کمر کمتر بودند. همچنین وضعیت پارامترهای متابولیکی از جمله  HbA1c، انسولین و تری گلیسرید، که همگی جزء فاکتورهای خطرناک دیابت نوع 2 هستند، در آنها بهتر بود.

گذشته از این، مشخص شد سطوح پایینی از اختلالات ملایم شناختی در افرادی که بالاترین غلظت ویتامین C در پلاسما داشتند مشاهده می شود.

این یافته های جدید نشان می دهد وضعیت ویتامین C در پلاسمای افراد ارتباط شدیدی با نشانگرهای متابولیکی و عملکرد شناختی در میانسالان دارد.

نتایج این مطالعه در تاریخ 3 آگوست 2017 در مجله Nutrients به چاپ رسیده است.


منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


 Vitamin C Status Correlates with Markers of Metabolic and Cognitive Health in 50-Year-Olds: Findings of the CHALICE Cohort Study

Nutrients 2017, 9(8), 831; doi:10.3390/nu9080831, Published: 3 August 2017.
..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد