بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

شش مکمل و داروی گیاهی برای درمان افسردگی

شش مکمل و داروی گیاهی برای درمان افسردگی
سازمان غذا و داروی امریکا کارایی تعدادی از داروها و مکمل ها در درمان افسردگی را تایید کرده است. در این مقاله به مکمل هایی که می توانند در درمان افسردگی موثر باشند اشاره می شود:


1-گل راعی (St. John’s wort)

این گل گیاهی است بومی اروپا، شرق اسیا و شمال افریقا. اروپاییان برای درمان افسردگی آن را بصورت خوراکی مصرف می کنند.

محققان اعتقاد دارند گل راعی می تواند مقدار سروتونین را در بدن افزایش دهد. سروتونین ترکیبی شیمیایی در مغز است که در افراد افسرده معمولا سطح آن کم است. برخی تحقیقات علمی کارایی گل راعی را در درمان افسردگی ملایم تایید کرده اند اما در برخی موارد نیز تفاوتی با مصرف دارونما مشاهده نشده است.


2-اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا 3 نوع سالمی از چربی موجود در ماهی مانند ماهی قزل آلا و ساردین هستند. آنها در فرم مکمل موجود هستند و گاهی اوقات به عنوان کپسول روغن ماهی نامیده می شوند.

محققان دریافته اند افرادی که سطوح پایین دو ماده شیمیایی موجود در مکملهای روغن ماهی را دارند ممکن است در معرض خطر افزایش افسردگی باشند.

علاوه بر مصرف مکمل های روغن ماهی، برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3، می توانید مقدار ماهی هایی که می خورید نیز افزایش دهید. خوردن ماهی سه بار در هفته می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را بدون کمک مکمل افزایش دهد.


3-زعفران

تحقیقات علمی نشان داده اند که مصرف زعفران می تواند در درمان افسردگی ملایم تاثیرگزار باشد.


4-SAM-e

SAM-e مخفف S-آدنوزیل متیونین است. این مکمل به عنوان یک شکل مصنوعی از مواد شیمیایی تقویت کننده حالت طبیعی بدن طراحی شده است.

شما نباید SAM را همراه با داروهای ضد افسردگی مصرف کنید. همچنین باید بدانید که SAM-e می تواند عوارضی مانند ناراحتی معده و یبوست را ایجاد کند اگر شما بیش از حد آن را مصرف کنید.


5-فولات


دانشمندان اعتقاد دارند ممکن است ارتباطی بین سطح پایین اسید فولیک (شکل مصنوعی فولات) و افسردگی وجود داشته باشد. تحقیقات نشان داده اند مصرف 500 میکروگرم اسید فولیک با بهبود اثربخشی داروهای ضد افسردگی مرتبط است.

یکی از راه های افزایش سطح فولات شما این است که روزانه غذاهای غنی از فولات مصرف کنید. این غذاها شامل لوبیا، عدس، غلات غنی شده، سبزیجات برگ سبز تیره، دانه های آفتابگردان و آوکادو است.


6-روی یا زینک

روی یک ماده مغذی مهم است که با برخی عملکردهای ذهنی مانند یادگیری و رفتار مرتبط است. با توجه به انالیزهای روانپزشکی زیستی، سطوح پایین روی خون با افسردگی همراه است.

طبق تحقیقات، دریافت 25 میلی گرم روی در روز به مدت 12 هفته می تواند به کاهش علایم افسردگی کمک کند. مصرف مکمل های روی می تواند مقدار اسیدهای چرب امگا 3 در بدن را نیز افزایش دهد.



برخی داروهای گیاهی نیز وجود دارند که ادعاهایی در مورد کارایی آنها در درمان افسردگی مطرح می شود. اما هنوز شواهد علمی کافی برای تایید آنها وجود ندارد. از آن جمله می تواند به موارد زیر اشاره کرد:


•    Crataegus oxyacantha (hawthorn)

•    Eschscholzia californica (California poppy)

•    Ginkgo biloba

•    Lavandula angustifolia (lavender)

•    Matricaria recutita (chamomile)

•    Melissa officinalis (lemon balm)

•    Passiflora incarnate (maypop, or purple passionflower)

•    Piper methysticum (kava)

•    Valeriana officinalis (valerian)




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


6 Herbs and Supplements for Depression

www.healthline.com..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



پیشنهاد خواندنی

قرص های ضدچاقی: گذشته، حال و آینده مشاهده
قرص های ضدچاقی: گذشته، حال و آینده