بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با خواص دارویی زالزالک

آشنایی با خواص دارویی زالزالک
زالزالک یک درخت بوته ای و بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی است.

برگ ها، میوه ها و گل های گیاه زالزالک برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

زالزالک برای درمان بیماری های قلبی و عروقی خونی مانند نارسایی احتقانی قلب (CHF)، درد قفسه سینه و ضربان قلب نامنظم استفاده می شود.

همچنین از آن برای درمان هر دو فشار خون پایین و فشار خون بالا، "سخت شدن شریان ها" (آترواسکلروز) و کلسترول بالا استفاده می شود.

تحقیقات انجام شده تاکنون نشان می دهد که زالزالک ممکن است در درمان نارسایی احتقانی قلب موثر باشد اما شواهد کافی در مورد سایر موارد درمانی مرتبط با قلب به دست نیامده است تا بدانند که آیا برای آنها موثر است.

بعضی از مردم از زالزالک برای درمان اختلالات سیستم گوارشی مانند سوء هاضمه، اسهال، و درد معده استفاده می کنند. همچنین برای کاهش اضطراب، به عنوان یک آرام بخش، برای افزایش تولید ادرار و برای درمان  مشکلات قاعدگی از آن استفاده می شود.

زالزالک همچنین برای درمان کرم و سایر عفونت های روده استفاده می شود.

بعضی از مردم برای درمان جوش و زخم ها آن را بر روی پوست اعمال می کنند. ترکیبات تهیه شده از  زالزالک برای شستشوی زخم، خارش، و یخ زدگی استفاده می شود.

قبل از مصرف زالزالک، در صورت مصرف هر دارویی، با متخصص خود صحبت کنید. زالزالک تداخلات عمده با چند داروی تجویز شده دارد.

محققان اعتقاد دارند زالزالک می تواند ضربان قلب خون را افزایش دهد، عروق خونی را گشادتر کند و سیگنال های عصبی را افزایش می دهد.

همچنین با توجه به تحقیقات اولیه، زالزالک به نظر می رسد فعالیت کاهش دهنده فشار خون را نیز نشان می دهد. به نظر می رسد زالزالک باعث آرامش رگ های خونی خارج شده از قلب می شود. این اثر به علت یک جزء در زالزالک به نام پروانتوسیانیدین است.

تحقیقات نشان می دهد که زالزالک می تواند کلسترول، لیپوپروتئین کم چگالی (LDL یا کلسترول بد) و تری گلیسیرید (چربی های خون) را کاهش دهد. به نظر می رسد انباشت چربی در کبد و آئورت (بزرگترین شریان در بدن که در نزدیکی قلب قرار دارد) را کاهش می دهد. به نظر می رسد زالزالک فعالیت آنتی اکسیدانی نیز داشته باشد.

زالزالک احتمالا برای بسیاری از بزرگسالان در دوزهای توصیه شده برای کوتاه مدت (تا 16 هفته) ایمن است . هنوز مشخص نیست که آیا زالزالک در هنگام استفاده درازمدت ایمن است.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

HAWTHORN: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings

www.webmd.com..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، زالزالک، مکمل گیاهی، قلب، کلسترول، ضربان قلب، نارسایی قلبی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد