بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط ویتامین D با حافظه و یادگیری

ارتباط ویتامین D با حافظه و یادگیری
مطالعات محققان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نشان داد که کمبود ویتامین D می تواند با اختلال در حافظه و یادگیری در ارتباط باشد.

در تحقیقات گذشته شواهدی مشاهده شده بود که نشان می داد ویتامین D می تواند علاوه بر محافظت از سیستم عصبی، با افزایش حافظه و عملکرد ذهنی نیز در ارتباط باشد.

با این وجود، تحقیقات بالینی نتایج امیدبخشی در این زمینه بدست نداده بودند و درک ارتباط بین افزایش سطح ویتامین D و بهبود عملکرد شناختی با شکست روبرو شده بود.

برای بررسی دقیق این موضوع، محققان ایرانی اخیرا در یک مطالعه مروری ارتباط ویتامین D با حافظه و یادگیری را بطور دقیق بررسی کردند.

آنها در این مطالعه مرور کاملی بر تمام مطالعات انجام شده در این راستا در بین سالهای 2000 تا 2016 در منابع علمی مختلف انجام دادند.

جستجوهای آنها منجر به یافتن 11 مطالعه در این زمینه شد. نتایج حاصل از بررسی این مطالعات نشان داد، اگرچه سطح ویتامین D سرم بطور مستقیم با بهبود عملکرد حافظه، یادگیری و عملکرد شناختی در ارتباط است، اما این ارتباط هنوز چندان چشمگیر نیست.

این شواهد، هر چند اندک، نشان می دهد راهکارهایی برای پیشگیری از اختلالات شناختی و اجرایی در بیمارانی که بویژه از کمبود شدید ویتامین Dرنج می برند باید اندیشیده شود.

این تحقیق در 20 جولای 2017 در مجله Biomedical Research به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin D and its association with memory and learning: A systematic review
and meta-analysis

Biomedical Research 2017; 28 (17): 7427-7433, Accepted on July 20, 2017.
..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، ویتامین D، حافظه، یادگیری، سیستم عصبی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد