بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با خواص گیاه آقطی: درمانی برای آنفولانزا

آشنایی با خواص گیاه آقطی: درمانی برای آنفولانزا
آقطی  (نام علمی: Sambucus) نام یک سرده از بین ۵ تا ۳۰ گونه از درختچه‌ ها و درختان کوچک از خانواده هفت‌کولان است. این گیاه قبلاً در خانواده پیچ امین ‌الدوله و آقطیان قرار داده شده بود. این گیاه بومی مناطق معتدل تا نیمه گرمسیری از نیمکره شمالی و نیمکره جنوبی است  و در بخش ‌ها و مناطقی از استرالیا و آمریکای جنوبی بیشتر است.

این گیاه دارای میوه هایی شبیه توت است که دارای خواص دارویی متعددی است.

این میوه بویژه برای درمان آنفلوآنزا، آنفولانزای خوکی،  ایدز و تقویت سیستم ایمنی بدن  استفاده می شود. همچنین از آن برای درمان درد سینوسی، درد پشت و پا (سیاتیک)، درد عصبی (نورالژی) و سندرم خستگی مزمن (CFS) استفاده می شود.

بعضی از افراد از میوه گیاه آقطی برای درمان تب یونجه (رینیت آلرژیک)، سرطان، به عنوان یک ملین برای یبوست، برای افزایش جریان ادرار و عرق کردن بیشتر نیز استفاده می کنند.

میوه گیاه آقطی به عنوان طعم دهنده در مواد غذایی نیز کاربرد دارد.

محققان اعتقاد دارند که این میوه حاوی ترکیباتی است که می تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد. همچنین ترکیبات آن می تواند در برابر ویروس هایی همچون آنفلوانزا فعال بوده و عفونت ها را کاهش دهد.

مصرف عصاره این میوه بطور خوراکی تا 12 هفته ایمن بوده است اما در مورد ایمنی استفاده طولانی تر آن اطلاعاتی در دست نیست.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

ELDERBERRY: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings

www.webmd.com..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد