بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با گیاه عروس چمن زار: جایگزینی گیاهی برای آسپرین

آشنایی با گیاه عروس چمن زار: جایگزینی گیاهی برای آسپرین
عروس چمن زار (Meadowsweet) با نام علمی Filipendula ulmaria یک گیاه بوته ای چندساله بومی اروپا است اما در شمال امریکا نیز یافت می شود. گلهای این گیاه به رنگ زرد متمایل به سفید و با بویی شبیه به اسانس گیاهان همیشه سبز است.

 داروهای تهیه شده از این گیاه معمولا از قسمت های گلبرگ ها و جوانه های باز نشده است که دارای خواص دارویی هستند.

 اگر بخاهیم تاریخچه کاربردهای سنتی این گیاه رو مرور کنیم به موارد زیر می توان اشاره کرد:

•    جان جرارد، متخصص گیاه شناسی، در سال 1597، خاطرنشان کرد که بوی گیاه عروس چمن زار حس خاصی به ارمغان می آورد.

•    در سال 1652، پزشک انگلیسی نیکلاس کالپپر در مورد اثرات درمانی این گیاه بر معده نوشت.

•    در سال 1682 گیاه عروس چمنزار در طب سنتی هلند استفاده شد.

•    پس از آنکه ملکه الیزابت اول آپارتمان های خود را با گیاه عروس چمن زار تزیین کرد، این گیاه به عنوان طعم دهنده برای نوشیدینی های الکلی در انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی مورد استفاده قرار گرفت.

•    در سال 1838، محققان توانستند اسید سالیسیلیک را که اولین بار در دهه 1890 برای تولید آسپرین سنتز شده بود، از گیاه عروس چمن زار استخراج کنند.

این گیاه در طب سنتی برای درمان سرطان، تومورها، روماتیسم و دیورتیک استفاده شده است. امروزه از آن به عنوان یک درمان برای هضم بهتر، به عنوان درمان کمکی برای سرماخوردگی، و نیز برای بیهوشی و سایر علائم مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین کاربردهای دارویی آن می توان به درمان سرماخوردگی، مشکلات تنفسی، سوء هاضمه اسیدی، زخم های پپتیک، آرتریت و روماتیسم، بیماری های پوستی و اسهال اشاره کرد.

دوز استفاده از گل این گیاه 2/5 تا 3/5 گرم در روز و از خود گیاه 4 تا 5 گرم در روز در نظر گرفته شده است. با این حال، هنوز هیچ آزمایش بالینی از ایمنی و یا اثربخشی این دوزها حمایت نمی کند. همچنین چای این گیاه  ممکن است از 4 تا 6 گرم از گیاه خشک شده تهیه شود و 3 بار در روز مصرف شود.

این گیاه نباید در بیماران با حساسیت سالیسیلات یا سولفیت استفاده شود. در بیماران مبتلا به آسم نیز با احتیاط مصرف شود.

از آنجا که عروس چمنزار حاوی سالیسیلات می باشد، ممکن است خطر خونریزی هنگام مصرف داروهای ضد ترومبولیت یا داروهای ضد انعقادی، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا هر نوع دارویی با خواص ضد تلقیح را افزایش دهد.

.


منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Meadowsweet Uses, Benefits & Side Effects

Meadowsweet. Review of Natural Products. Facts & Comparisons [database online]. St. Louis, MO: Wolters Kluwer Health Inc; May 2012..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد