بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تب و ویتامین ها

تب و ویتامین ها
تب افزایش درجه حرارت بدن بالاتر از حد طبیعی است و از فردی به فرد دیگر تغییر می کند، گرچه "تب طبیعی" معمولا در محدوده 97 تا 99 درجه فارنهایت در نظر گرفته می شود.

با توجه به دستورالعمل های مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، مکمل هایی مانند اکیناسه، ویتامین C و روی به طور بالقوه در کنترل تب موثر هستند. مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی در طول تب ممکن است طول مدت یا علائم تب را کاهش دهد و یا ممکن است موثر نباشد.

مصرف انرژی افزایش یافته در طول تب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این قضیه می تواند نیاز به بدن به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی را افزایش دهد.

هنوز تحقیقات در حال انجام است تا اثربخشی مکمل های طبیعی برای درمان علائم سرماخوردگی، تب و آنفولآنزا مطالعه شود. از آنجا که ویتامین A، خانواده ویتامین B و ویتامین C در روند متابولیسم دخیل هستند، کمبود این مواد مغذی اغلب در طول تب بوجود می آیند.

ویتامین C که در اکثر مکمل های تب، سرماخوردگی و آنفلوآنزا دیده می شود. مطالعات علمی نیز ثابت می کند که ویتامین C در درمان مؤثر تب مفید است. به نظر می رسد ویتامین C می تواند مدت زمانی که فرد علائم تب دارد را به حداقل برساند.

 افزایش مصرف ویتامین های B نیز می تواند در حین تب  مفید باشد، زیرا این ویتامین ها اشتها را که اغلب در طول تب دچار کمبود می شود تحریک می کنند.

 کمبود ویتامین A باعث افزایش حساسیت شما به عفونت می شود، بنابراین این ویتامین در طول بیماری به شما کمک می کند تا سیستم ایمنی خود را در برابر حملات آینده مجهز کنید.

مصرف مکمل های کلسیم ممکن است به دلیل کاهش جذب این ماده معدنی در طول تب مفید باشد.

آهن نباید در طول تب مصرف شود، چون مکانیسم های دفاعی بدن تمام ذخایر آهن را از بین می برد، و افزودن بیشتر آن می تواند بدن را تحت فشار قرار دهد.

نتایج مطالعات بر روی اثربخشی ماده معدنی زینک در کاهش تب و به حداقل رساندن نشانه های سرماخوردگی نا معلوم است. با این حال، چون زینک در طول تب جذب نمی شود، اثر آن باید قبل یا بعد از بیماری رخ دهد.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Fever and Vitamins

www.livestrong.com
..





مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد