بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط تنوع ژنتیکی وابسته به ویتامین E و خطر سرطان پروستات

ارتباط تنوع ژنتیکی وابسته به ویتامین E و خطر سرطان پروستات
آلفاتوکوفرول یک فرم بیولوژیکی بسیار فعال ویتامین E است که در مطالعات علمی بطور ناسازگاری به خطر سرطان پروستات ارتباط داده شده است.

در مطالعه ای که اخیرا انجام شد، این موضوع به شکل دقیق تری مورد بررسی قرار گرفت و ارتباط تنوع ژنتیکی وابسته به ویتامین E با سرطان پروستات مورد آزمایش قرار گرفت.

این مطالعه شامل 38868 فرد مبتلا و 25210 فرد به عنوان گروه کنترل بود و در آنها ارتباط بین 847  پلیمورفیسم تک نوکلئوتیدی وابسته به ویتامین E در 6 ژن و خطر سرطان پروستات ارزیابی شد.

نتایج بررسی های این گروه نشان داد که 89 پلیمورفیسم تک نوکلئوتیدی بطور قابل توجهی با خطر سرطان پروستات در ارتباط است. این آمار شامل پلیمورفیسم های تک نوکلئوتیدی که در نقل و انتقال و متابولیسم ویتامین E شرکت دارند نیز می شد.

این نتایج پیشنهاد می کند که تنوع ژنتیکی وابسته به متابولیسم ویتامین E، نقش آن به عنوان یک آنتی اکسیدان، و عملکرد آن در فرایندهای التهابی می تواند با خطر سرطان پروستات در ارتباط باشد.

نتایج این تحقیق در ماه جولای 2017 در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا ارائه شد.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin E related genetic variants and prostate cancer risk: A Mendelian randomization analysis

Proceedings of the American Association for Cancer Research Annual Meeting, Published July 2017...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد