بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا رژیم غذایی خاصی برای از بین بردن چاقی های موضعی وجود دارد؟

آیا رژیم غذایی خاصی برای از بین بردن چاقی های موضعی وجود دارد؟



واقعیت آن است که شواهد علمی کنونی، رژیم غذایی را که باعث لاغری یک قسمت از بدن شود، تایید نمی کنند.


در رژیم های لاغری سریع که همراه با محدودیت شدید کالری در یک مدت زمان کوتاه می باشند، بیشترین منطقه ای که لاغر می شود صورت فرد خواهد بود.
فردی که فقط از چاقی شکمی رنج می برد و صورت لاغری دارد، با استفاده از این نوع رژیم های غیر اصولی، علاوه بر این که دچار اختلالات فراوان جسمی می گردد، لاغری صورت و به عبارت دیگر افتادگی پوست و تغییرات نامطلوب ظاهری را نیز تجربه خواهد کرد.


 اما در صورتی که یک رژیم غذایی اصولی را که همراه با کاهش تدریجی در انرژی دریافتی و اصلاح الگوی تغذیه ای باشد آغاز نماید، قطعا بعد از مدت کوتاهی بیشترین حجم بافت چربی را از ناحیه مورد نظر از دست خواهد داد، بدون آن که عوارض نامطلوبی را ایجاد نماید.


بر اساس مطالعات، چربی های اشباع و به ویژه چربی های ترانس که در روغن های جامد وجود دارند، چاقی شکمی را تشدید می کنند.
 بر همین اساس در رژیم های لاغری شکم، بر مصرف چربی های غیر اشباع مثل روغن زیتون به همراه هر وعده غذایی تاکید می گردد. روغن های غیر اشباع در زیتون، آووکادو، آجیل، سویا، تخم کتان و روغن آفتابگردان یافت می شوند.


 اما این نکته را هم بدانید به هر حال چربی های غیر اشباع نیز حاوی انرژی مشابه سایر روغن ها بوده و باید در مصرف آنها اعتدال را رعایت کنید


در این مسیر، برخی مکمل های غذایی حاوی ریزمغذی های مختلف یا ترکیبات گیاهی نیز در بازار کشورهای مختلف وجود دارد که بر اساس برنامه های سازمان غذا و داروی کشورمان، تعدادی از آن ها که حائز مستندات مربوطه هستند، از طریق شرکت های شناسنامه دار، واردکشور می شوند.


نکته حائز اهمیت در این میان آن است که بهیچ وجه در این خصوص نباید به مکمل های ماهواره ای و اینترنتی اعتماد کرد و تنها مرجع مناسب برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد