بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارزیابی محتوای آهن در داروهای تجویزی برای درمان کمبود آهن

ارزیابی محتوای آهن در داروهای تجویزی برای درمان کمبود آهن
کمبود آهن یک موضوع بسیار شایع است که بیش از 2 میلیون نفر را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. نقش اصلی ریزمغذی آهن در بدن انتقال اکسیژن به بافت هایی است که آن را نیاز دارند.

امروزه فرمولاسیون های مختلفی از آهن طراحی شده و برای درمان کمبود آهن، به عنوان مرسوم ترین راه استفاده می شوند.

بیشتر افرادی که دچار کمبود آهن شده و به قرص های آهن نیاز پیدا می کنند، زنان باردار یا کودکان هستند. همچنین بیشتر افرادی که نیاز به آهن دارند ممکن است در کنار آن از داروهای دیگری نیز استفاده کنند. بنابراین برای اجتناب از عوارض جانبی، لازم است درصد آهن موجود در قرص های تجاری با دقت بالا بهینه شده باشند.

برای جلوگیری از وجود خطا در محتوای آهن موجود در فرمولاسیون های تجاری، برخی محققان مطالعاتی بر روی درصد آهن این قرص ها انجام می دهند.

در مطالعه ای که به تازگی انجام شد، محققان یک روش ساده، معتبر و دقیق برای اندازه گیری صحیح محتوای آهن در برخی فرمولاسیون های تجاری آهن از جمله فروگلوبین B12 (Feroglobin B12)، فروز-F (Ferose-F) و فروز (Ferose) ارائه کردند.

روش آنها مبتنی بر واکنش بین آهن و آمونیوم تیوسیانات بعد از هضم داروی مورد نظر با اسید نیتریک و هیدروژن پراکسید بود.

نتایج این بررسی ها نشان داد محتوای آهن در فروگلوبین B12 100/33 درصد مقدار گزارش شده، در فروز-F 100/82 درصد مقدار گزارش شده و در فروز 99/32 درصد گزار شده است.

این نتایج نشان می دهد محتوای آهن اکثر داروهای تجاری، با انحراف اندکی که ممکن است بدلیل روش اندازه گیری نیز باشد، با محتوای مورد انتظار آن همخوانی دارد.

این مطالعه در 25 ژوئن 2017 در مجله Orbital: The Electronic Journal of Chemistry به چاپ رسید.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Determination of Iron Content in Iron Deficiency Drugs by UV-Visible Spectrophotometer

Orbital: The Electronic Journal of Chemistry, Vol 9, No. 3, Available online: 25 June 2017...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، آهن، کم خونی، فروگلوبین، عوارض جانبی، زنان باردار، ریز مغذی آهن، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد