بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

شناخت ویتامینها از A تا Z (قسمت دوم)

شناخت ویتامینها از A تا Z (قسمت دوم)
ویتامین B6:
این ویتامین نقش مهمی را در بیش از 100 واکنش مختلف که در بدن انجام می شود ایفا می کند.
در برخی از تحقیقات نشان داده شده است که ویتامین B6 ممکن است به محافظت در برابر از دست دادن حافظه،سرطان روده بزرگ و سندروم قبل از قاعدگی کمک کند.
این ویتامین را در بسیاری از انواع مواد غذایی از جمله برگ و ریشه سبزیجات و میوه های غیرمرکبات نظیر آووکادو و هندوانه همچنین ماهی،مرغ و گوشت بدون چربی یافت می شود.

ویتامین B12:
معمولا در میان وعده قبل از باشگاه که شامل تخم مرغ آب پز سفت و غلات است ویتامینB12 وجود دارد.
ویتامین B12 کمک می کند تا بدن عمل تجزیه غذا را انجام داده و غذا را تبدیل به انرژی کند.بعضی از مربیان و ورزشکاران این ویتامین را قبل از تمرین و به جهت افزایش موفقیت توصیه می کنند.

ویتامین C:
با وجود ادعاهای مطرح شده باید گفت که این ویتامین از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند اما به شما هنگام خوردن آب پرتفال و گریپ فروت احساس خوبی دست می دهد.
بدن شما ویتامینC را دریافت می کند تا به استخوانها جهت استحکام کمک نماید همچنین این ویتامین برای پوست و رشد عضلات بسیار مفید می باشد.
منابع غذایی ویتامین C فلفل،پاپایا،توت فرنگی،کلم بروکلی،طالبی،سبزیجات و سایر میوه ها می باشد.


کلسیم:
این ماده معدنی به سختی بتون است.
از این ماده در بدن برای ساخت استخوانها و دندان استفاده می شود.
این عنصر ماده کلیدی برای حرکت عضلات بخصوص قلب می باشد.
منبع کلیم از شیر،پنیر،ماست،سبزیجات و دیگر محصولات لبنی می باشد.

کروم:
شما برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون نیاز به یک مقدار از این ماده معدنی دارید.
اکثر بزرگبالان به اندازه کافی با خوردن کلم بروکلی،کلوچه انگلیسی و سیر این ماده معدنی را در یافت می نمایند.