بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

خواص منیزیم را بهتر بشناسیم

خواص منیزیم را بهتر بشناسیم
منیزیم یک ماده معدنی است که برای ساختار طبیعی استخوان در بدن مهم  و اساسی می باشد. افراد منیزیم مورد نیاز خود را از رژیم غذایی  دریافت می کنند، اگر مقادیر منیزیم  رژیم غذایی آنها کم باشد، گاهی استفاده از  مکمل های منیزیم نیز  برای آنها لازم و ضروری می باشد.

مصرف غذای های سرشار از  منیزیم به ویژه در میان زنان ممکن است کم باشد، همچنین کمبود منیزیم در بین ساکنین آمریکایی و آفریقایی های سالخورده  قابل مشاهده است.

سطوح پایین منیزیم در بدن با بیماری هایی نظیر پوکی استخوان، فشار خون بالا، عروق مسدود شده، بیماری های قلبی وراثتی ، دیابت و سکته مغزی مرتبط است.

یکی از منابع  غنی از منیزیم فیبرها می باشند. غذاهایی که دارای فیبر زیاد هستند معمولا سرشار از منیزیم هستند. منابع غذایی سرشار از منیزیم شامل حبوبات، جوانه ها، سبزیجات (به ویژه بروکلی، نارنج و سبزیجات برگ سبز)، دانه ها و آجیل ها (به خصوص بادام)  می باشند. همچنین  منابع دیگر عبارتند از: محصولات لبنی، گوشت، شکلات و قهوه. آب با مواد معدنی زیاد نیز منبع منیزیم به شمار میرود.

قابل ذکر می باشد که افراد به منظور جلوگیری از کمبود منیزیم، منیزیم را به صورت خوراکی مصرف می کنند . همچنین منیزیم به عنوان یک آنتی اسید برای جلوگیری از سوء هاضمه اسید استفاده می شود.


برخی از افراد از منیزیم برای درمان بیماری های قلبی و عروق از جمله درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا، سطح بالای کلسترول "بد" ( (LDL، سطح پایین کلسترول "خوب")  (HDL، بیماری های دریچه های قلبی (افتادگی دریچه میترال)، سندرم متابولیک، شریان های مسدود شده (بیماری عروق کرونر)، سکته مغزی، و حمله قلبی استفاده می کنند.

منیزیم همچنین برای درمان اختلال کم توجهی-پیش فعالی (ADHD)، اضطراب، سندرم خستگی مزمن (CFS)، بیماری لیم، فیبرومیالژیا، فیبروز کیستیک، الکلیسم، مانیا، بهبودی پس از جراحی، گرفتگی عضلات پا در شب و در طول دوران بارداری، دیابت، سنگ کلیه، سردرد میگرنی، درد دراز مدت به نام سندرم درد پیچیده منطقه ای، استخوان ضعیف (پوکی استخوان)، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بی اختیاری ادرار، بیماری سوزش درد و قرمزی به نام (erythromelalgia)، سندرم پای بی قرار ، آسم، تب یونجه/ زکام، مولتیپل اسکلروز( MS)، و برای جلوگیری از دست دادن شنوایی و سرطان استفاده میشود.

   از دیگر موارد استفاده منیزیم ، می توان به استفاده آن توسط ورزشکاران برای افزایش انرژی و استقامت اشاره کرد.

برخی از افراد برای درمان زخم های پوستی، جوش و تاول های پوستی ؛ و برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم منیزیم را بر روی پوست خود استفاده می کنند.

منیزیم همچنین به عنوان یک کمپرس سرد در درمان عفونت شدید پوست به علت باکتری های استرپتوکوکی (Erysipelas) که در ایجاد آنسفالیت نقش دارند  و به عنوان یک کمپرس گرم برای عفونت های عمیق پوست استفاده می شود.

منیزیم برای اهداف تغذیه ای و برای درمان کمبود منیزیم که در افراد مبتلا به عفونت پانکراس، اختلالات جذب منیزیم و سیروز و همچنین برای درمان فشار خون بالا در دوران بارداری و سایر عوارض بارداری  به بدن تزریق می شود.

منیزیم برای کنترل تشنج، برای درمان ضربان قلب نامنظم، برای کنترل ضربان قلب نامنظم پس از حمله قلبی و برای سکته قلبی و همچنین برای درمان آسم و دیگر عوارض بیماری ریوی ، میگرن و سردردهای خوشه ای، نیش ستاره دریایی، مسمومیت، درد، تورم در مغز، عوارض جانبی شیمی درمانی، ترومای سر و خونریزی، بیماری سلول داسی شکل، جلوگیری از فلج مغزی و قاعدگی به صورت تزریقی استفاده میگردد.

منیزیم برای رشد مناسب و حفظ استخوان ، عملکرد مناسب اعصاب، عضلات و بسیاری از نقاط دیگر بدن مورد نیاز است منیزیم در معده کمک می کند تا اسید معده را خنثی کند و از طریق روده دفع میشود.

توصیه های مصرف روزانه مجاز (RDA) برای عنصر منیزیم عبارتند از:
برای سنین 19-30 ساله: 400 میلی گرم (مردان) و 310 میلی گرم (زنان)؛ 31 ساله و بالاتر، 420 میلی گرم (مردان) و 320 میلی گرم (زنان) میباشد.

برای زنان باردار: سنین 14-18 ساله، 400میلی گرم ؛ 19-30 ساله، 350 میلی گرم؛ 31-50 ساله، 360 میلی گرم است.

 برا زنان شیرده سنین 14-18 ساله، 360 میلی گرم ؛ 19-30ساله، 310 میلی گرم؛ 31-50 ساله، 320 میلی گرم است.

میزان مصرف روزانه برای منیزیم 350 میلی گرم برای همه افراد بیش از 8 سال  از جمله زنان باردار و شیرده  توصیه میشود.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

MAGNESIUM
webmd..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی مشاهده
اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی