بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با خواص دارویی گیاه خوک طلایی

آشنایی با خواص دارویی گیاه خوک طلایی
خوک طلایی (Goldenseal)  با نام علمی Hydrastis canadensis یک گونه گیاه پایا و دارویی از سرده آلاله و تیره آلالگان است. این گیاه بومی جنوب شرقی کانادا و شرق ایالات متحده آمریکا است. ریشه خشک شده این گیاه برای تهیه دارو استفاده می شود.

خوک طلایی برای عفونت های سرماخوردگی و سایر دستگاه های تنفسی فوقانی، و همچنین بینی و گلودرد استفاده می شود. بعضی از افراد از خوک طلایی  برای درمان اختلالات گوارشی از جمله درد معده و تورم (گاستریت)، زخم معده، کولیت، اسهال، یبوست، هموروئید و باد روده استفاده می کنند.

این گیاه همچنین برای درمان عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، خونریزی داخلی، خونریزی پس از زایمان، اختلالات کبدی، سرطان، سندرم خستگی مزمن (CFS)، زردی، گنوره، تب، پنومونی، مالاریا، سرفه و اختلالات غذایی همچون بی اشتهایی استفاده می شود.

زنان از خوک طلایی برای بهبود درد و تورم و مشکلات طولانی مدت قاعدگی استفاده می شود.

از این گیاه بر روی پوست برای درمان تحریک شدگی ها، زخم، عفونت زخم، خارش، اگزما، آکنه، شوره سر، تبخال و زخم های سرد استفاده می شود. خوک طلایی به عنوان دهانشویه برای لثه ها و دهان درد نیز استفاده می شود.

بعضی از افراد از خوک طلایی به عنوان یک درمان چشمی برای التهاب چشم و عفونت های چشم به نام ملانژکتیویت یا چشم صورتی استفاده می کنند. همچنین از آن برای درمان زنگ گوش و ناشنوایی استفاده می شود.

اعتقاد بر این است که گیاه خوک طلایی حاوی ترکیب شیمیایی بربرین( berberine ) است که ممکن است اثرات ضد باکتری و قارچ داشته باشد.. به عنوان مثال، می تواند از اتصال باکتری اشریشیاکلی به دیواره های دستگاه ادراری جلوگیری کند. بربرین همچنین دارای خواصی است که می تواند فشار خون را کاهش دهد و ضربان قلب نامنظم را بهبود بخشد. علاوه بر این، تحقیقات اولیه نشان می دهد که بربرین می تواند باعث کاهش قند خون و کلسترول شود.

خوک طلایی برای بسیاری از بزرگسالان ، در صورت مصرف خوراکی به صورت یک دوز واحد ایمن است. اما اطلاعات قابل اطمینان برای دانستن اینکه آیا این گیاه برای استفاده طولانی مدت ایمن است، وجود ندارد.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

GOLDENSEAL
webmd..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد