بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

درباره ویتامین B3 ، C ,E بیشتر بدانیم

ویتامین B3 :

ویتامینB3 یا نیاسین، یکی از ویتامینهای مهم گروه B محسوب می شود. از سال ۱۸۶۷، ویتامین B3 به نام اسید نیکوتینیک شناخته شده است.

ویتامینB3 یا نیاسین برای گردش مناسب خون و عملکرد صحیح دستگاه عصبی مورد نیاز است. این ویتامین موجب حفظ عملکرد طبیعی دستگاه گوارشی شده و متابولیسم طبیعی پروتئینها و کربوهیدراتها نیازمند وجود میزان مناسب این ویتامین می باشد. ویتامینB3 جهت حفظ و نگهداری پوست سالم مورد نیازاست. نیاسین موجب گشاد شدن رگهای خونی شده وهمچنین برای سنتز هورمونهای جنسی، خصوصاً استروژن، پروژسترون و تستوسترون، همچنین کورتیزون، تیروکسین و انسولین مورد نیاز می باشد. کمبود خفیف ویتامینB3 یا نیاسین موجب ایجاد برفک زبان در دهان، التهاب پذیری، تحریک اعصاب، زخم های پوستی، اسهال، اختلال در خواب، سردردهای مزمن، اختلالات گوارشی و کم خونی می گردد.

کمبود حاد ویتامینB3 موجب ایجاد ضعف در اعصاب، اختلالات ذهنی، افسردگی، کندی ذهن وعدم تشخیص موقعیت می گردد.



ویتامین C :

ویتامین C یک نوع ویتامین محلول در آب محسوب می شود که جهت رشد و تکامل نرمال بدن مورد نیاز است. ویتامین C جهت رشد و ترمیم بافتها در تمامی قسمتهای بدن لازم است. این ویتامین برای تشکیل کلاژن، پروتئین ضروری برای ساخته شدن پوست، بافت آسیب دیده، تاندونها، لیگامنتها، و رگهای خونی، مورد نیاز است، همچنین جهت ترمیم زخم ها، ترمیم و حفظ غضروف، استخوانها و دندانها ضرورت دارد.

ویتامین C یکی از آنتی اکسیدانها محسوب می شود. ویتامینE و بتاکاروتن، دو نوع دیگر از آنتی اکسیدانهای معروف می باشند. آنتی اکسیدانها، مواد مغذی می باشند که باعث پیشگیری از صدمه رادیکالهای آزاد می گردند. رادیکالهای آزاد، ترکیبات واسطه ای می باشند که به هنگام تبدیل غذا به انرژی در بدن به وجود می آیند.ایجاد این ترکیبات واسط،با گذشت زمان مسئوول روند پیری وبروز برخی بیماریها مانند سرطان، بیماری قلبی و منشأ التهاب مانند آرتریت می باشد.همچنین آنتی اکسیدانها در کمک به کاهش آسیب ایجاد شده در بدن توسط مواد شیمیایی سمی و آلوده کننده ها مانند دود سیگار نقش دارند.

 ویتامین E :

ویتامین E متشکل ازهشت آنتی اکسیدان است که مهمترین آنها، آلفاتوکوفرول می باشد و تنها شکلی از ویتامین E است که بطور فعال در بدن انسان ساخته می شود. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره گشته و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد.این ویتامین جهت انجام عملکردطبیعی تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است. ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون های جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن گشته و موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد. لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.

ویتامین E در رطوبت، نرمی و لطافت پوست نیز موثر است و خاصیت محافظت کنندگی در برابر نور آفتاب دارد. کمبود ویتامین E منجر به تغییرات تخریبی در مویرگ های خونی و نهایتاً بیماری های قلبی و کبدی می گردد. کمبود این ویتامین در مغز نیز بسیار تأثیر گذاشته و قدرت جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کمبود دراز مدت ویتامین E موجب بروز اختلالات تولید مثلی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عضلانی نیز می گردد.

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد