بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا من به مکمل ویتامینی یا مولتی ویتامین نیاز دارم؟

آیا من به مکمل ویتامینی یا مولتی ویتامین نیاز دارم؟

بسیاری از مردم نیازی به دریافت مکمل ویتامین ندارند و می توانند با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متناسب، تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را دریافت کنند.
مواد معدنی و ویتامین هایی مثل آهن، کلسیم و ویتامین C موادی ضروری هستند، زیرا بدن برای اینکه بتواند به درستی کار کند به مقادیری از آن ها احتیاج دارد.
بیشتر مردم مصرف مکمل ها را انتخاب می کنند ولی باید دقت شود که مصرف مقدار زیاد یا  طولانی مدت آن ها می تواند مضر باشد.
توصیه می شود فقط گروه های خاصی از افراد که در معرض کمبود ویتامین های مشخصی هستند، مکمل ها را دریافت کنند. در زیر لیست تعدادی از این گروه ها آورده شده.

•    مکمل های فولیک اسید در دوران بارداری

مصرف این مکمل باید قبل از بارداری شروع شده و تا مدتی بعد از آن ادامه یابد. به طور دقیق تر همه ی زنانی که در فکر بچه دار شدن هستند باید مکمل فولیک اسید را دریافت کنند و همچنین تمام زنان باردار باید این مکمل را تا هفته دوازدهم بارداری خود مصرف کنند. فولیک اسید می تواند به جلوگیری از عارضه ی نقص لوله ی عصبی کمک کند (نقص لوله ی عصبی نوعی اختلال مادرزادی در مغز یا نخاع است که در ماه اول بارداری رخ می دهد. این بیماری دومین بیماری شایع مادرزادی بعد از بیماری قلبی است و می تواند باعث فلج شدن نوزاد شود).

•    مکمل های ویتامین D

افراد بالای پنج سال (شامل زنان باردار و شیرده) باید مصرف مکمل ویتامین D را در رژیم غذایی روزانه ی خود در نظر بگیرند.
امکان کمبود ویتامین D در گروه هایی از مردم نسبت به دیگران بیشتر است، از جمله:
-    بچه ها از هنگام تولد تا سن یک سالگی
-    همه ی بچه های یک تا چهار ساله
-    کسانی که زیاد بیرون از خانه نمی روند یا وقتی بیرون هستند لباس هایی می پوشند که بخش عمده ای از پوست آن ها را می پوشاند.
این گروه ها برای اینکه اطمینان حاصل کنند به میزان کافی ویتامین D دریافت کرده اند باید به طور روزانه مقدار مشخصی از این ویتامین را مصرف کنند.

•    مکمل های شامل ویتامین A، C و D

همه ی بچه ها از شش ماهگی تا پنج سالگی باید مکمل هایی شامل ویتامین A، C و D را دریافت کنند. برای کودکانی که در این سن هستند احتیاط بیشتری لازم است زیرا کودکان در حال رشد ممکن است به میزان کافی از این ویتامین ها استفاده نکنند به ویژه آن هایی که رژیم غذایی متنوعی ندارند، مانند بچه های بدغذا.
با این وجود بهتر است در این مورد نظر متخصص نیز پرسیده شود.

•    قرص های گاز دار

در مکمل های ویتامین گاز دار یا مسکن های گازدار میزانی از نمک وجود دارد. اگر لازم است میزان نمک دریافتی خود را مراقبت نمایید، این مسئله را در نظر بگیرید و از قرص های بدون گاز استفاده کنید.

منبع:

http://www.nhs.uk/chq/Pages/1122.aspx

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد