بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آگاهی از انواع ویتامین های مفید برای کودکان

آگاهی از انواع ویتامین های مفید برای کودکان
ویتامین برای کودکان

کودکان در حال رشد، به خصوص آن هایی که رژیم غذایی متنوعی ندارند اغلب مقادیر کافی ویتامین A و C دریافت نمی کنند. همچنین دریافت ویتامین D تنها از طریق غذا دشوار است.
به همین دلیل است توصیه می شود کودکان شش ماهه تا پنج ساله مکمل هایی شامل این ویتامین ها را به طور روزانه دریافت کنند.

همچنین توصیه می شود نوزادان شیرخوار نیز از هنگام تولد، به طور روزانه ویتامین D دریافت کنند.

برای مشخص شدن میزان نیاز و مقدار مصرف باید با پزشک کودک خود مشورت کنید زیرا برای مثال برخی از نوزادانی که از غذاهای کمکی استفاده می کنند نیازی به دریافت این ویتامین ها ندارند.

•    ویتامین D

این ویتامین به طور طبیعی در غذاهای کمی وجود دارد، مانند ماهی های روغنی و تخم مرغ. این ویتامین همچنین به برخی از غذاها اضافه می شود مانند غلات صبحانه (یا همان کورن فلکس، محصولی که از فرآوری گندم، جو، برنج، یولاف و ذرت تهیه می‌شود). بهترین منبع ویتامین D نور خورشید تابستان بر پوست ما است. بچه ها نباید برای مدت طولانی بیرون در معرض نور گرم خورشید باشند و منطقا ما پوست کودکان را از تابش نور خورشید حفظ می کنیم. باید حتمن قبل از اینکه پوست آن ها به خاطر نور خورشید قرمز شود یا بسوزد آن ها را بپوشانیم. حتی اگر بچه ها بیرون و در معرض نور خورشید هم باشند مصرف قطره های ویتامین برای آن ها همچنان ضروری است.
توصیه می شود:
-    بچه ها از زمان تولد تا سن یک سالگی که از شیر مادر استفاده می کنند باید روزانه مکمل هایی حاوی 8.5 تا 10 میکروگرم ویتامین D دریافت کنند تا اطمینان حاصل شود مقدار لازم این ویتامین به بدنشان می رسد.
-    برای کودکانی که از غذای مخصوص نوزادان استفاده می کنند این مقدار می تواند متفاوت باشد.
-    بچه های یک تا چهار ساله باید روزانه مکمل هایی حاوی 10 میکروگرم ویتامین D  مصرف کنند.
اینکه به مدت شش ماه فقط از شیر مادر استفاده شود به شما کمک می کند تا کودکتان را از بیماری و عفونت حفظ کنید. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی کنند با احتمال بیشتری دچار اسهال و استفراغ و عفونت تنفسی می شوند. شیردهی به نوزاد برای مادران نیز مفید است زیرا خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد و همچنین حفاظت هایی علیه سرطان تخمدان فراهم می کند.
ویتامین های A و C برای کودکان شش ماهه تا پنج ساله توصیه می شود مگر کودکانی که از غذاهای مخصوص نوزادان استفاه می کنند.

•    ویتامین A

این ویتامین برای نوزادان، کودکان و همچنین کسانی که به میزان کافی آن را دریافت نمی کنند مهم است. ویتامین A سیستم ایمنی بدن آن ها را تقویت می کند، به دید آن ها در نور کم کمک می کند و پوست را سالم نگه می دارد. منابع خوب ویتامین A شامل موارد زیر هستند:
-    مواد لبنی
-    هویج، سیب زمینی شیرین، شلغم و عنبه
-    سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج، کلم و کلم بروکلی

•    ویتامین C

این ویتامین برای سلامت عمومی و سیستم ایمنی بدن کودکان اهمیت دارد. همچنین این ویتامین می تواند به جذب آهن در بدن آن ها کمک کند. منابع خوب ویتامین C شامل موارد زیر هستند:
-    پرتقال
-    کیوی
-    توت فرنگی
-    کلم بروکلی
-    گوجه فرنگی
-    فلفل

رژیم غذایی سالم برای کودکان بسیار اهمیت دارد. باید اطمینان حاصل کنیم بچه ها سالم غذا می خورند و همه ی انرژی و مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنند.

منبع:
http://www.nhs.uk/Conditions/pregnancy-and-baby/Pages/vitamins-for-children.aspx




پیشنهاد خواندنی

مروری بر تاثیرات مثبت ویتامین E بر انواع بیماری ها مشاهده
مروری بر تاثیرات مثبت ویتامین E بر انواع بیماری ها