بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سلامت جنسی: مکمل های گیاهی برای درمان میل جنسی پایین در زنان یائسه

سلامت جنسی: مکمل های گیاهی برای درمان میل جنسی پایین در زنان یائسه
عموما بسیاری از زنان کاهش قابل ملاحظه ای در میل جنسی خود در طول اواخر دوره قبل از یائسگی و اوایل مراحل پس از یائسگی تجربه می کنند. بیشترین کاهش در میل جنسی معمولا در بازه زمانی سه سال قبل از آخرین دوره قاعدگی تا 2 سال بعد از آخرین دوره قاعدگی اتفاق می افتد.

اما با وجود اینکه نارضایتی جنسی زنان در این دوره بسیار شایع است، در حال حاضر هیچ درمان استانداردی برای کاهش میل جنسی زنان در این دوره وجود ندارد.

مکمل های گیاهی از سالهای بسیار طولانی به عنوان روش های درمانی برای بیماری های مختلف در سرتاسر دنیا استفاده شده اند و یکی از مهمترین اجزای طب سنتی و طب مکمل هستند.

در سالهای اخیر آزمایش ها و مطالعات داروشناسی متعددی انجام شده است که توجه ویژه ای به استفاده از داروهای گیاهی در درمان کاهش میل جنسی داشته اند. در مقاله مروری که اخیرا به چاپ رسید نگاهی ویژه و تخصصی به مطالعاتی بالینی شده است که در آن از داروهای گیاهی برای درمان اختلالات میل جنسی در زنان یائسه استفاده شده است.

در این مقاله مروری پس از بررسی دلایل فیزیولوژیکی کاهش میل جنسی در زنان در سنین بالا، به ارائه روش های درمانی مورد استفاده برای این مشکل پرداخته شده است. در بین روش های درمانی تمرکز اصلی بر روی مطالعاتی بوده است که از داروهای گیاهی استفاده شده است.

در مجموع این مقاله مروری نشان داده است که از داروهای گیاهی زیر برای درمان کاهش میل جنسی استفاده شده اند:


1-فیتواستروژن ها شامل:
a)Red clover (Trifolium pratense)
b)Hops (Humulus lupulus)
c)Maca (Lepidium meyenii)

2-Black cohosh (Cimicifuga racemosa)

3-پوست درخت کاج دریایی (®Pycnogenol)

4-تریبولوس (Tribulus terrestris)

5-جینکو (Ginkgo biloba)

6-جینسنگ قرمز کره ای (Panax ginseng)

در این مطالعه، علاوه بر معرفی و خصوصیات هر کدام از داروهای گیاهی فوق، به نتایج تحقیقاتی که با استفاده از آنها بدست آمده نیز اشاره کوتاهی شده است.

این مطالعه مروری در سال 2016 در مجله Complementary Therapies in Clinical Practice به چاپ رسیده است.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Herbal medicine for low sexual desire in menopausal women: A clinical review

Complementary Therapies in Clinical Practice, 2016, 25, 122-129...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، داروهای گیاهی، میل جنسی پایین، اختلالات جنسی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد