بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ناراسایی قلبی در بیماران کلیوی مبتلا به کمبود آهن: نقش آهن درمانی

ناراسایی قلبی در بیماران کلیوی مبتلا به کمبود آهن: نقش آهن درمانی
بیماری مزمن کلیوی و کم خونی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی شایع است و با وضعیت بدتر بیماری در این بیماران در ارتباط است.

 همچنین کمبود آهن در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شایع است و می تواند منجر به افزایش خطر مرگ و میر، بدون در نظر گرفتن حضور یا عدم حضور کم خونی، باشد.

در حالی که درمان کم خونی از طریق استفاده از عوامل تحریک کننده اریتروپویتین در بیمارن مبتلا به نارسایی قلبی در بهبود وضعیت مرگ و میر آنها با شکست روبرو شده است، در مطالعات بالینی استفاده از آهن درمانی داخل وریدی در این بیماران با کاهش مرگ و میر آنها و نیز کاهش شیوع کمبود آهن در آنها همراه بوده است.

اخیرا در آنالیز نتایج حاصل از آزمایشات بالینی مشخص شده است که آهن درمانی می تواند عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و مبتلا به کمبود آهن بهبود بخشد.

دستورالعمل های بالینی ای که اخیرا توسط انجمن اروپایی کاردیولوژی در مورد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ارائه شده است پیشنهاد می کند در بیمارانی که علائم مربوطه را نشان داده اند و دچار فقر آهن هستند، درمان از طریق مکمل های کربوکسی مالتوز آهن بصورت داخل وریدی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان علائم این بیماران را بهبود بخشیده و کیفیت زندگی آنها را سریعتر ارتقا داد.

آهن نقش بسیار کلیدی در ذخیره اکسیژن (میوگلوبین) و در سوخت و ساز انرژی دارد و دلایل پاتوفیزیولوژیکی بسیار زیادی وجود دارد که اثرات مفید آهن درمانی داخل وریدی را در مبتلایان به نارسایی قلبی نشان می دهد.

تمام این یافته ها در مطالعه ای که به تازگی در مجله Nefrologia به چاپ رسید مرور شده است. این مطالعه در تاریخ 10 ژوئن 2017 تحت انتشار قرار گرفته است.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Heart failure in patients with kidney disease and iron deficiency; the role of iron therapy.

Nefrologia. 2017 Jun 10. pii: S0211-6995(17)30101-7..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد