بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

استفاده از چای سبز برای درمان ناباروری وابسته به استرس اکسیداتیو

استفاده از چای سبز برای درمان ناباروری وابسته به استرس اکسیداتیو
تحقیقات جدید نشان می دهد ترکیبات موجود در عصاره چای سبز می تواند در درمان ناباروری ناشی از استرس اکسیداتیو نقش داشته باشد.

گونه های فعال اکسیژن در غلظت های پایین در دستگاه تناسلی زنان و مردان وجود دارد. میزان اضافی گونه های فعال اکسیژن منجر به استرس اکسیداتیو می شود که می تواند باعث آسیب به سلول ها، DNA، لیپیدها و پروتئین ها شود.

چنین تغییرات مولکولی می تواند باعث به خطر انداختن انرژی بدن، افزایش نقص های مورفولوژیکی و کاهش تحرک اسپرم در مردان شود. در زنان نیز استرس اکسیداتیو باعث اختلال در بلوغ تخمک شده و حتی ممکن است از بلوغ تخمک در داخل بدن جلوگیری کند.

یافته های اخیر نشان داده است که مکمل های چای سبز می توانند باعث ایجاد فرایندهایی شوند که می تواند کیفیت گامت های مردان وزنان را تا حد زیادی بهتر کند. این مشاهده به این دلیل است که پلی فنول های موجود در چای سبز می تواند بخوبی گونه های فعال اکسیژن را به دام انداخته و غیرفعال کند.

اپی‌گالوکتشین-3- گالات     (Epigallocatechin-3-gallate) ترکیبی است که به عنوان جالب ترین ترکیب بیوفعال موجود در چای سبز شناخته می شود چرا که خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی ای دارد.

دانشمندان بر این عقیده اند که چای سبز با توجه به خواص بی نظیر آن پتانسیل این را دارد که سلامت باروری انسان ها را تا حد زیادی بهبود بخشد و این زمینه می تواند موضوع تحقیق جالبی برای محققان باشد.

در مطالعه ای مروری که اخیرا در این راستا انجام شد، بررسی کاملی در مورد تاثیرات و نقش های ترکیبات فعال در چای سبز بر روی استرس اکسیداتیو در مردان و زنان و نیز تاثیر آن بر باروری و تولید مثل آنها انجام شد.

در این مطالعه جالب، علاوه بر یافتن چشم اندازهای امیدبخش در مورد تاثیر چای سبز  بر باروری و سلامت باروری، مکانیسم دقیق کاهش استرس اکسیداتیو توسط چای سبز نیز بررسی شد تا نقش دقیق آن در ایجاد چنین مزایایی مشخص شود.

این مطالعه در ماه می 2017 در مجله Reproductive BioMedicine Online به چاپ رسید.






مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد