بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط ویتامین A با بافت ها و هورمون های غدد درون ریز

ارتباط ویتامین A  با بافت ها و هورمون های غدد درون ریز
ویتامین A یا رتینول یک ریزمغذی بسیار حیاتی برای تکثیر و تمایز سلولی است. در بزرگسالان ویتامین A و متابولیت هایی همچون رتینوییک اسید (RA) نقشی اساسی در مواردی همچون بینایی، عملکرد ایمنی و مغزی، و بازسازی بافت و متابولیسم ایفا می کنند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان فرانسوی انجام شد، تعاملات فیزیولوژیکی رتینوییدها با بافت های غدد درون ریز و سیستم های هورمونی مورد بررسی قرار گرفت و نقش آن در بافت ها و هورمون های غدد درون ریز براساس آخرین دستاوردهای علمی مرور شد.

در این مطالعه دو سیستم درون ریز بطور ویژه مورد بررسی قرار گرفت. مطالعات انجام شده نشان می داد در هیپوفیز، رتینوییدها کورتیکوتروف ها را مورد هدف قرار می دهند و احتمالا کاربردهای درمانی در کورتیکوتروپینوماس دارند.

در تیرویید، رتینوییدها در متابولیسم ید مداخله می کنند و کمبود ویتامین A عملکرد تیرویید را که از کمبود ید در رژیم غذایی باشد تشدید می کند.

رتینوییدها در درمان سرطان تیرویید نیز استفاده می شوند اما به نظر می رسد کارایی آنها هنوز کمتر از مقداری است که مورد انتظار است.

مطالعات اخیر ارتباط بین رتینوییدها و سندرم های متابولیکی را نیز بررسی کرده اند اما هنوز نتایج بحث برانگیزی در این زمینه بدست می آید.

علاوه بر این مشخص شده است ، رتینوئید ها به نمو پانکراس کمک می کنند و متابولیسم چربی و گلوکز را تغییر می دهند. اما قبل از برنامه ریزی برای استفاده درمانی از آنها در این زمینه نیاز به مطالعات بیشتری در این مورد است.

در نهایت، رتینوئید ها جدا  از اثرات عمده آن بر اسپرماتوژنز احتمالا نقش های جزئی تری در رشد آدرنال و غدد جنسی نیز  ایفا می کنند.

این مطالعه در تاریخ 18 جولای 2017 در مجله Endocrine Connections به چاپ رسید.




منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin A, endocrine tissues and hormones: interplay and interactions

Endocr Connect, 2017, EC-17-0101, Accepted Preprint first posted online on 18 July 2017...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، ویتامین A، غدد درون ریز، رتونوییدها، سرطان تیروئید، غدد جنسی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد