بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با خواص دارویی گیاه توت مار

آشنایی با خواص دارویی گیاه توت مار
توت مار (BLACK COHOSH) با نام علمی Actaea racemosa نام گیاهی از تیره آلالگان است. ریشه این گیاه برای اهداف دارویی مختلف استفاده می شود.

این گیاه برای نخستین بار توسط هندیان بومی امریکا به عنوان یک گیاه دارویی استفاده شد. در اواسط دهه 1950 این گیاه به یک داروی مرسوم برای درمان موضوعات مرتبط با سلامتی زنان تبدیل شد.

از آن زمان به بعد گیاه توت مار بصورت مرسوم برای درمان اختلالاتی همچون علائم یائسگی، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، قاعدگی دردناک، آکنه، استخوانهای تضعیف شده (پوکی استخوان) و دردسرهای بارداری زنان استفاده شده است.

توت مار همچنین برای بسیاری از کاربردهای دیگر مانند درمان اضطراب، روماتیسم، تب، گلودرد و سرفه مورد آزمایش قرار گرفته است، اما این روزها اغلب برای این منظور از آن استفاده نمی شود.

برخی افراد از آن بر روی پوست خود نیز استفاده می کنند. آنها اعتقاد دارند که این گیاه می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد. به طور مشابه، افرادی  نیز برای درمان سایر شرایط پوستی از قبیل آکنه، زگیل و حتی حذف مولها از آن بر روی پوست استفاده می کنند.

توت مار همچنین با نام "bugbane" نام گذاری می شود زیرا بعنوان یک ماده دافع حشرات استفاده شده است.

ریشه این گیاه شامل چندین مواد شیمیایی است که ممکن است اثراتی در بدن ایجاد کنند. برخی از این مواد شیمیایی بر روی سیستم ایمنی بدن کار می کنند و ممکن است از بدن در برابر بیماری های محافظت کند. بعضی ممکن است به بدن در کاهش التهاب کمک کنند. مواد شیمیایی دیگر در ریشه توت مار ممکن است در اعصاب و مغز کار کنند. عملکرد این مواد شیمیایی ممکن است شبیه به یک ماده شیمیایی دیگر در مغز به نام سروتونین باشد. دانشمندان این نوع ماده شیمیایی را یک انتقال دهنده عصبی می نامند، زیرا در مغز پیام های را به سایر قسمت های بدن می فرستد.

ریشه توت مار همچنین به نظر می رسد برخی از اثرات مشابه هورمون زنان، استروژن، را دارد. در بعضی قسمت های بدن، توت مار ممکن است اثرات استروژن را افزایش دهد. در سایر قسمتهای بدن، این گیاه ممکن است اثرات استروژن را کاهش دهد. خود استروژن دارای اثرات مختلفی در بخش های مختلف بدن است. استروژن همچنین در افراد مختلف در مراحل مختلف زندگی اثر متفاوتی دارد. توت مار نباید به عنوان یک استروژن گیاهی و یا جایگزینی برای استروژن تلقی شود. دقیق تر است که آن را به عنوان یک گیاه که در بعضی از مردم به مانند استروژن عمل می کند تصور کنید.

از دوزهای زیر توت مار برای درمان برخی اختلالات استفاده شده است:
مقدار 20-80 میلی گرم از آن بصورت 1 یا 2 بار در روز برای علائم یائسگی
40 میلی گرم در روز برای درمان پوکی استخوان

همچنین مصرف خوراکی این گیاه داروی تا به مدت 1 سال برای بزرگسالان ایمن بوده است.




منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Black Cohosh: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings
www.webmd.com
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد