بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با تورین و خواص دارویی آن

آشنایی با تورین و خواص دارویی آن
تورین (Taurine) یک آمینوسولفونیک اسید است اما اغلب به عنوان یک آمینواسید در نظر رفته می شود. آمینواسیدها ترکیباتی هستند که برای ساخت پروتئین ها ضروری هستند و اجزای سازنده پروتئین ها هستند.

تورین در مقادیر زیاد در اندام هایی همچون مغز، شبکیه، قلب و سلول های خونی به نام پلاکت ها یافت می شود. بهترین منابع غذایی برای تورین گوشت و ماهی است.

تورین از آن دسته آمینواسیدهایی است که توسط بدن می تواند تولید شود. افرادی که بدنشان به دلایلی تمام تورین مورد نیاز را نمی تواند تولید کند، باید مقدار کافی از این آمینواسید را از وعده های غذایی یا مکمل ها دریافت کنند. به عنوان مثال، استفاده از مکمل های تورین برای نوزادان غیرشیرخوار اغلب ضروری است چرا که بدن آنها هنوز آنقدر توسعه نیافته که تمام تورین مورد نیاز را تولید کند و شیرهای دیگر مثل شیر گاو نیز حاوی تورین کافی نیست. بنابراین تورین اغلب به فرمولاسیون مکمل های نوزادان افزوده می شود. تورین اضافی در بدن توسط کلیه ها استخراج می شود.

برخی افراد از مکمل های تورین به عنوان دارو برای درمان نارسایی احتقانی قلب (CHF)، فشار خون بالا، بیماری کبد (هپاتیت)، کلسترول بالا (هیپرکلسترولمی) و فیبروز کیستیک استفاده می کنند.

 از جمله سایر کاربردهای آن می توان به درمان اختلالات تشنج (صرع)، اوتیسم، اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)، مشکلات چشم (اختلالات شبکیه)، دیابت و اعتیاد به الکل اشاره کرد.

از تورین برای بهبود عملکرد ذهنی و به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز استفاده شده است.

همچنین کارایی آن در افزایش توان جنسی در حیوانات نیز تایید شده است.

محققان هنوز مطمئن نیستند که تورین چطور می تواند به درمان نارسایی احتقانی قلب کمک کند. اما شواهدی وجود دارد که تاییدکننده تاثیرات مثبت آن بر عملکرد بطن چپ است. دلیل اینکه تورین می تواند نارسایی قلب را بهبود بخشد این است که این ترکیب قابلیت کاهش فشار خون و آرام کردن سیستم عصبی سمپاتیک را دارد.

تورین ترکیبی کاملا ایمن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. دوزهای مصرفی آن برای اهداف مختلف بین 2 تا 6 میلی گرم در هر بار مصرف است.



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

TAURINE: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings

www.webmd.com
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد