بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سلامت جنسی: داروهای گیاهی جایگزینی مناسب برای اختلالات جنسی زنان

سلامت جنسی: داروهای گیاهی جایگزینی مناسب برای اختلالات جنسی زنان
اختلالات جنسی در زنان یک شرایط پیچیده و چندبعدی است که روحیات آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. این روزها تعداد اختلالات جنسی در زنان همواره در حال افزایش است که بیشتر آنها بویژه با کاهش استروژن در ارتباط است. بنابراین یائسگی یک مرحله بحرانی برای ناراضایتی های زنان از اختلالات جنسی است. تحقیقات جدید نشان داده اند که گیاهان دارویی می توانند روش های درمانی مفیدی برای درمان اختلالات جنسی زنان ارائه دهند.

در مطالعه ای که توسط محققان برزیلی انجام شد، انواع گیاهان دارویی مرسوم استفاده شده برای درمان اختلالات جنسی زنان شناسایی و نتایج درمان بالینی آنها توصیف شد. آنها در این مطالعه مروری بررسی کاملی بر تمام گیاهانی که تاثیر مثبت در این زمینه داشته اند انجام داده و نتایج حاصل از آنها را ارزیابی کردند.

بررسی های این گروه نشان داد، اگرچه استفاده از این گیاهان در میان عموم بسیار شایع است، اما شواهد علمی کافی برای  استفاده از داروهای گیاهی در درمان اختلالات جنسی زنان هنوز کم هستند. اکثر مطالعاتی که شواهد مثبت قوی در این زمینه داشته اند در ارتباط با تاثیر گیاهان دارویی بر علائم کنترل کننده رگها در دوران یائسگی بوده اند.

با این حال مطالعات این گروه نشان داد گیاهان دارویی Ferula hermonis، Angelica sinensis (معروف به جینسنگ زنان) و جینکوبیلوبا می توانند برای درمان اختلالات تحریک در زنان استفاده شوند. همچنین گیاهانی همچون Cimicifuga racemosa، Trifolium pretense و Vitex agnus-castus می توانند برای درمان انواع اختلالات جنسی در زنان توصیه شوند.

آنها همچنین یافتند که گیاهان Humulus lupulus و تریبولوس می توانند در درمان اختلالات ناشی از رضایت جنسی سودمند باشند. اما مطالعات بیشتر در مورد تاثیر گیاه Lepidium meyenii باید ادامه پیدا کند.

این محققان با توجه به یافته های ارزشمند پیشنهاد کردند که داروهای گیاهی می توانند به عنوان یک درمان جایگزین یا حتی کامل برای بهبود مشکلات جنسی زنان استفاده شوند. اما مطالعات و شواهد کامل تر علمی برای بررسی بیشتر کارایی و ایمنی برخی از آنها می تواند بسیار سودمند باشد.

این مطالعه جالب در سال 2010 در مجله The Journal of Sexual Medicine به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference


Medicinal Plants as Alternative Treatments for Female Sexual Dysfunction: Utopian Vision or Possible Treatment in Climacteric Women?

The Journal of Sexual Medicine, Volume 7, Issue 11, November 2010 , Pages 3695–3714. ..

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد