بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با خواص دارویی و تاثیرات جنسی شنبلیله

 آشنایی با خواص دارویی و تاثیرات جنسی شنبلیله
شنبلیله گیاهی است شبیه شبدر که بومی مناطقی چون مدیترانه، جنوب اروپا و آسیای غربی است . این گیاه در آشپزی، به عنوان دارو و برای از بین بردن مزه سایر داروها استفاده می شود. برگهای این گیاه به عنوان سبزیجات مصرف می‌شود.

شنبلیله بصورت خوراکی برای درمان مشکلات گوارشی مثل از دست دادن اشتها، ناراحتی معده، یبوست، التهاب معده (گاستریت) استفاده می شود.

از شنبلیله همچنین برای درمان دیابت، درد قاعدگی ، سندرم تخمدان پلی کیستیک و چاقی استفاده می شود. همچنین این سبزی برای شرایطی که بر سلامت قلب تاثیر می گذارد، مانند «سخت شدن شریان ها» (آترواسکلروز) و برای سطح بالای چربی های خاصی از جمله کلسترول و تری گلیسیرید، مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه برای درمان بیماری های کلیوی، یک بیماری کمبود ویتامین به نام بری بری، زخم دهان، جوش، برونشیت، عفونت بافت های زیر پوست (سلولیت)، سل، سرفه های مزمن، شکافتگی لب ، طاسی، سرطان، بیماری پارکینسون و بهبود عملکرد ورزش کاربرد دارد.

بعضی از مردان از شنبلیله برای درمان فتق، ناهنجاری های نعوظ (ED)، ناباروری مردان و سایر مشکلات جنسی مردان استفاده می کنند. زنان شیرده نیز از آن برای افزایش شیر خود استفاده می کنند.

از شنبلیله گاهی به عنوان پماد استفاده می کنند. بدین صورت که آن را به پارچه بسته ، گرم کرده و به طور مستقیم به پوست اعمال می کنند. این روش برای درمان درد محلی و تورم (التهاب)، درد عضلانی، درد و تورم غدد لنفاوی (لنفادنیت)، درد در انگشتان پا (نقرس)، پا زخم، و اگزما استفاده می شود.

در غذاها، شنبلیله به عنوان یک عنصر در مخلوط ادویه استفاده می شود. همچنین به عنوان عامل طعم دهنده در شربت افرا، مواد غذایی، نوشیدنی ها و تنباکو استفاده می شود. در صنایع نیز عصاره های شنبلیله در صابون ها و لوازم آرایشی استفاده می شود.

به نظر می رسد شنبلیله جذب قندهای معده را کاهش می دهد و انسولین را تحریک می کند. هر دو این عوارض باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شوند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


FENUGREEK: Uses, Side Effects, Interactions and Warnings

www.webmd.com
..


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد