بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مروری بر کارایی گیاه توت مار در درمان علائم یائسگی

مروری بر کارایی گیاه توت مار در درمان علائم یائسگی
از آنجایی که درمان علائم یائسگی در زنان توسط روشهای جایگزین هورمونی دیگر محبوبیت گذشته را ندارد، امروزه بسیاری از زنان به فکر استفاده از روش های جدیدتر برای درمان علائم یائسگی خود هستند.

یکی از متداولترین این روشها استفاده از داروهای گیاهی یا گیاهانی با خواص دارویی است. یکی از گیاهانی که اخیرا به عنوان یک درمان جایگزین برای بهبود علائم یائسگی شناخته شده است گیاه توت مار با نام علمی Cimicifuga racemosa است.

در مطالعه ای که توسط محققان ایتالیایی انجام شد، ارزیابی کاملی بر کارایی یا عدم کارایی گیاه توت مار در درمان علائم یائسگی انجام شد.

در این مطالعه بررسی کاملی بر تمام تحقیقاتی که آزمایشات بالینی بر روی کارایی این گیاه در درمان علائم یائسگی انجام داده بوده، در منابع علمی مختلف، انجام شد.

6 مطالعه در این زمینه وجود داشت که در مجموع در آن 1112 زن در سنین یائسگی و بعد از یائسگی مورد بررسی قرار گرفته بودند.

با وجود مشاهده برخی علائم مثبت در درمان علائم یائسگی، در مجموع بررسی کلی این مطالعات نشان می داد هنوز شواهد کافی برای اینکه از گیاه توت مار به عنوان یک داروی تجویزی برای درمان این اختلال جنسی استفاده شود وجود ندارد.

نویسندگان این مقاله پیشنهاد کردند نیاز به تحقیقات بیشتر و دقیق تری بر روی کارایی گیاه توت مار در درمان اختلالات یائسگی در زنان است تا بتوان با قطعیت در مورد تاثیر آن نظر داد.

نتایج این مطالعه در سال 2008 در مجله Pharmacological Research به چاپ رسید.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Black cohosh (Cimicifuga racemosa) for menopausal symptoms: A systematic review of its efficacy

Pharmacological Research, Volume 58, Issue 1, July 2008, Pages 8-14...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، علائم یائسگی، توت مار، اختلال جنسی، مکمل گیاهی، مکمل ورزشی، ورزشکار، مولتی ویتامین، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، خرید قرص، تهیه شربت، تقویتی، ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی، منابع علمی، آنلاین، مکمل شناسی،

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد